Ashen - nadchodzi oryginalne RPG z pasywnym multiplayerem
Studio Aurora44 pracuje nad nietypowym RPG Ashen, w którym sterowane przez sztuczną inteligencję postacie niezależne oparte zostaną na bohaterach wykreowanych przez innych graczy.
Założone przez weteranów branży filmowej niezależne studio Aurora44 ujawniło pierwsze konkrety na temat swojego debiutanckiego projektu. Okazała się nim gra Ashen, która należeć będzie do gatunku zręcznościowych RPG-ów, ale jednocześnie zaoferuje sporo rozwiązań mocno odbiegających od tego, do czego przyzwyczaiły nas inne produkcje tego typu. Obecnie w planach jest jedynie wersja pecetowa i na razie twórcy nie są w stanie zdradzić daty premiery.
Akcja Ashen osadzona zostanie w ponurym świecie, z którego na zawsze znikło słońce i gdzie jedynym źródłem naturalnego światła są regularne erupcje wulkaniczne, pokrywające całą krainę gęstym pyłem. Będzie to bezwzględne miejsce i jego natura prędzej czy później zniszczy wszystko, co skonstruują ludzie. Jedynym wyjątkiem mogą okazać się stosunki z innymi ocalałymi i to właśnie wokół ich tworzenia obracać się będzie gra.
Podczas zabawy gracz będą musieli decydować, komu zaufać i dopuścić do ognia we własnym obozowisku. Napotykane postacie będą miały unikalne umiejętności, mogące być pomocne w przetrwaniu. Jednocześnie wszystkie one będą w rzeczywistości kreacjami innych graczy, z własnymi celami i motywacjami. Zostanie to zorganizowane w systemie określanym przez autorów mianem pasywnego multiplayera, co oznacza, że decyzje innych użytkowników ukształtują zachowanie i osobowość napotkanych przez nas ludzi, ale inni gracze nie będą mogli bezpośrednio kontrolować poczynań tak wygenerowanych postaci.
W praktyce więc każdy gracz otrzyma własną wersję świata, zamieszkaną przez kreacje innych użytkowników sterowane przez sztuczną inteligencję i poprzez swoje decyzje wpłynie na to, kto przeżyje, a kto umrze w tej rzeczywistości. Z czasem nasze obozowisko przerodzi się w małe miasteczko, zapełnione pomocnymi ocalałymi, takimi jak np. rzemieślnicy czy kowale.
Struktura świata ma być otwarta, a fabuła mocno nieliniowa i ukształtowana w dużej części przez poczynania gracza. Krainę zamieszkiwać będą różnorodne potwory, a walka z nimi ma być bardzo ryzykowna. Nawet najsłabszy przeciwnik stanowić będzie śmiertelne zagrożenie, więc zmuszeni zostaniemy do starannego przygotowania się do każdej potyczki i sprytnego wykorzystywania cech otoczenia.