autor: Tomasz Pyzioł
Arx Fatalis nadciąga
Arkane Studios zakończyło prace nad angielskojęzyczną wersją jednej z najciekawiej zapowiadających się gier cRPG tego roku pt. Arx Fatalis, która stara się nawiązać do chlubnej tradycji trójwymiarowych labiryntówek w stylu klasycznej Ultimy Underworld. Co prawda w Arx Fatalis mogliśmy grać po niemiecku już w czerwcu, ale nie każdy gracz dobrze włada tym językiem. Światowym wydawcą gry jest firma JoWooD, który zamierza wypuścić ją do sklepów na początku października. Na razie nie wiadomo czy CD Projekt (lub inny dystrybutor) spróbuje wydać ją w Polsce.
Arkane Studios zakończyło prace nad angielskojęzyczną wersją jednej z najciekawiej zapowiadających się gier cRPG tego roku pt. Arx Fatalis, która stara się nawiązać do chlubnej tradycji trójwymiarowych labiryntówek w stylu klasycznej Ultimy Underworld. Co prawda w Arx Fatalis mogliśmy grać po niemiecku już w czerwcu, ale nie każdy gracz dobrze włada tym językiem. Światowym wydawcą gry jest firma JoWooD, który zamierza wypuścić ją do sklepów na początku października. Na razie nie wiadomo czy CD Projekt (lub inny dystrybutor) spróbuje wydać ją w Polsce.
Cała fabuła gry rozgrywa się w podziemnych miastach, lochach i labiryntach, gdzie czekać nas będzie mnóstwo walki z groźnymi potworami, liczne pułapki, puzzle i zagadki do rozwiązania. Jak przystało na gatunek RPG, postać bohatera określona będzie dużym zestawem współczynników i umiejętności, rozwijanych w miarę postępów i zdobywania doświadczenia. W skrzyniach, zapomnianych schowkach i z zabitych przeciwników sypać się mają tony magicznych przedmiotów, które skrupulatnie wykorzystać można do wyposażenia bohatera. W Arx Fatalis spotkamy unikalny system magii z około pięćdziesięcioma różnymi czarami do wykorzystania.