Arx Fatalis 2 - zarysy nowej gry
Już jakiś czas temu, przy okazji wydania ostatniego patcha v.1.16 do gry Arx Fatalis, jeden z członków studia Arkane Studios wyznał, iż obecnie trwają intensywne prace nad drugą częścią tego tytułu. W weekend zaś francuski serwis jeuxderoles.com zamieścił wywiad z Raphaelem Colantonio, zatrudnionym w studiu Arkane Studios na stanowisku „lead game designer”, w którym Colantonio przedstawił ogólną koncepcję nowej gry.
Już jakiś czas temu, przy okazji wydania ostatniego patcha v.1.16 do gry Arx Fatalis, jeden z członków studia Arkane Studios wyznał, iż obecnie trwają intensywne prace nad drugą częścią tego tytułu. W weekend zaś francuski serwis jeuxderoles.com zamieścił wywiad z Raphaelem Colantonio, zatrudnionym w studiu Arkane Studios na stanowisku „lead game designer”, w którym Colantonio przedstawił ogólną koncepcję nowej gry.
Niestety cała treść wywiadu dostępna jest jedynie w języku francuskim, nie mniej jednak można się posłużyć internetowym tłumaczem, (http://babelfish.altavista.com/), który nieco topornie, ale nawet zrozumiale, przetłumaczy francuski na angielski.
Redaktorzy serwisu z myślą o angielskojęzycznych czytelnikach przygotowali też małe podsumowanie tego, co o projektach Arkane Studios powiedział Colantonio:
- akcja Arx Fatalis 2 toczyć się będzie nie tylko w wąskich korytarzach świata podziemnego, lecz także na powierzchni, na trenach otwartych,
- twórcy skupiają się na stworzeniu w Arx Fatalis 2 rozbudowanego i bardzo bogatego w szczegóły świata,
- rozgrywka ma być niezwykle wciągająca i niezbyt skomplikowana, tak by gracz nie musiał z byt często sięgać do „poradnika” - w grze pojawią się też tak popularne obecnie elementy typu „stealth” (rozgrywka do pewnego stopnia przypominająca to z tym mieliśmy do czynienia w takich grach jak: Thief, System Shock oraz Deus Ex),
- studio Arkane Studios pracuje jeszcze nad drugim projektem (obok Arx Fatalis 2), który zostanie wkrótce oficjalnie zapowiedziany.