Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 marca 2003, 09:14

Arx Fatalis 2 - zarysy nowej gry

Już jakiś czas temu, przy okazji wydania ostatniego patcha v.1.16 do gry Arx Fatalis, jeden z członków studia Arkane Studios wyznał, iż obecnie trwają intensywne prace nad drugą częścią tego tytułu. W weekend zaś francuski serwis jeuxderoles.com zamieścił wywiad z Raphaelem Colantonio, zatrudnionym w studiu Arkane Studios na stanowisku „lead game designer”, w którym Colantonio przedstawił ogólną koncepcję nowej gry.

Już jakiś czas temu, przy okazji wydania ostatniego patcha v.1.16 do gry Arx Fatalis, jeden z członków studia Arkane Studios wyznał, iż obecnie trwają intensywne prace nad drugą częścią tego tytułu. W weekend zaś francuski serwis jeuxderoles.com zamieścił wywiad z Raphaelem Colantonio, zatrudnionym w studiu Arkane Studios na stanowisku „lead game designer”, w którym Colantonio przedstawił ogólną koncepcję nowej gry.

Niestety cała treść wywiadu dostępna jest jedynie w języku francuskim, nie mniej jednak można się posłużyć internetowym tłumaczem, (http://babelfish.altavista.com/), który nieco topornie, ale nawet zrozumiale, przetłumaczy francuski na angielski.

Redaktorzy serwisu z myślą o angielskojęzycznych czytelnikach przygotowali też małe podsumowanie tego, co o projektach Arkane Studios powiedział Colantonio:

  • akcja Arx Fatalis 2 toczyć się będzie nie tylko w wąskich korytarzach świata podziemnego, lecz także na powierzchni, na trenach otwartych,
  • twórcy skupiają się na stworzeniu w Arx Fatalis 2 rozbudowanego i bardzo bogatego w szczegóły świata,
  • rozgrywka ma być niezwykle wciągająca i niezbyt skomplikowana, tak by gracz nie musiał z byt często sięgać do „poradnika” - w grze pojawią się też tak popularne obecnie elementy typu „stealth” (rozgrywka do pewnego stopnia przypominająca to z tym mieliśmy do czynienia w takich grach jak: Thief, System Shock oraz Deus Ex),
  • studio Arkane Studios pracuje jeszcze nad drugim projektem (obok Arx Fatalis 2), który zostanie wkrótce oficjalnie zapowiedziany.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej