autor: Paweł Woźniak
Anthem - BioWare planuje całkowicie przerobić grę
Anonimowe źródła poinformowały serwis Kotaku o obecnym stanie prac nad Anthem. Okazało się, że BioWare planuje całkowicie przerobić produkcję (być może nawet wypuścić nowy, osobny tytuł). Zmianie ma ulec cała struktura gry oraz rzeczy, na które najbardziej narzekają gracze.
Ostatnie informacje o Anthem są dość nijakie i ciężko, aby ciągłe zapewnianie graczy, że BioWare cały czas pracuje nad grą, w jakikolwiek sposób wpłynęło na jej obecny stan. Pomijając wiadomość o odejściu głównego producenta czy też opóźnioną premierę aktualizacji dodającej zawartość end-gamową, to wokół produkcji ostatnio zrobiło się dość cicho. Jednakże w serwisie Kotaku pojawił się właśnie interesujący artykuł, w którym, tym razem anonimowe źródła, dostarczają znacznie więcej „konkretów” na temat trwających prac nad grą. Należy mieć jednak cały czas na uwadze, że żaden z nich nie został potwierdzony przez samo BioWare.
Według tych informacji produkcja ma się doczekać tak dużych zmian, że przez ludzi z nią powiązanych nazywana jest obecnie Anthem 2.0 lub Anthem Next. Twórcy nie mają jeszcze jasno określonej daty, kiedy dokładnie całkowita przebudowa tytułu miałaby ujrzeć światło dzienne. Co więcej, nie wiedzą nawet, czy planowane poprawki ukażą się wszystkie za jednym razem czy też zostaną podzielone na kilka mniejszych aktualizacji. Istnieje nawet szansa, że Anthem 2.0 ukaże się jako zupełnie nowa, osobna gra (anonimowe źródła zaznaczają jednak przy tym, że prawdopodobieństwo, iż ci, którzy zakupili Anthem, będą musieli za nową odsłonę zapłacić całą cenę, jest bardzo małe).
Zmianie ma ulec cała struktura gry. Planowane jest przerobienie systemu lootu, questów, społecznych aspektów gry, poziomu trudności, progresji i świata. Obecnie Anthem składa się z jednej dużej mapy i w takim stanie ciężko jest twórcom wprowadzać poprawki bez zamartwiania się, że jedna z nich może poskutkować błędem, który będzie odczuwalny w wielu miejscach naraz. Podzielenie świata na mniejsze lokacje pozwoli im na łatwiejsze znalezienie oraz pozbycie się bugów. Jeden z informatorów powiedział również, że studio rozważa pozbycie się potrzeby wracania do Fortu Tarsis po każdej misji oraz zintegrowanie różnych części gry razem. Obecnie testowanych jest wiele rozwiązań, aczkolwiek żadne z nich nie jest jeszcze pewne.
Pojawiły się także zapewnienia, że Anthem 2.0 (albo Anthem Next) nie odejdzie od filarów znanej nam rozgrywki – to wciąż ma być gra o wolnych strzelcach (ang. Freelancers) wyposażonych we wspomagane pancerze i wypełniających różnorakie misje. Warto również zaznaczyć, że pracę nad produkcją powoli przejmuje studio BioWare Austin, co miało stać się już po jej premierze. Jego pracownicy podobno są tym bardzo podekscytowani i twierdzą, że wiedzą, jak poprawić jej mankamenty. Przypominamy, że do tego momentu to głównie BioWare Edmonton czuwało nad Anthem, a oba studia nie do końca potrafiły się dogadać w sprawie tego, jak powinna wyglądać gra.
Na sam koniec pojawia się informacja, która pewnie zainteresuje większość z Was – obok Dragone Age 4 BioWare pracuje również nad nową odsłoną Mass Effecta (produkcja jest jeszcze na wczesnym etapie), przy której w głównej mierze czuwa Mike Gamble.
- BioWare – strona oficjalna
- Anthem - strona oficjalna
- Anthem - kompendium wiedzy
- Anthem - poradnik
- Recenzja Anthem – gry, którą kocham i nienawidzę