Angry Birds Star Wars II zapowiedziane. Premiera 19 września
Firma Rovio spełniła ubiegłotygodniową obietnicę i zaanonsowała nową odsłonę serii Angry Birds. Zgodnie z oczekiwaniami, jest nią kontynuacja Angry Birds Star Wars. Tytuł zadebiutuje na rynku 19 września. W pierwszej kolejności ukaże się na smartfonach i tabletach z systemami iOS oraz Android.
Firma Rovio spełniła ubiegłotygodniową obietnicę i zaanonsowała nową odsłonę serii Angry Birds. Zgodnie z oczekiwaniami, jest nią kontynuacja Angry Birds Star Wars. Tytuł zadebiutuje na rynku 19 września. W pierwszej kolejności ukaże się na smartfonach i tabletach z systemami iOS oraz Android.
Pod kątem fabularnym Angry Birds Star Wars II stanowi adaptację czwartej (Mroczne Widmo), piątej (Atak klonów) i szóstej (Zemsta Sithów) odsłony serii. W grze natkniemy się na ponad trzydziestu bohaterów filmów George’a Lucasa, w tym na młodego Anakina, Jar Jar Binksa, Generała Grievousa, Mace Windu oraz Darth Maula. Zostaną oni odpowiednio (czytaj: ptasio) ucharakteryzowani i obdarzeni typowymi dla siebie zdolnościami. Warto zauważyć, że gracze po raz pierwszy uzyskają możliwość wcielenia się w przedstawicieli Ciemnej strony mocy – najprawdopodobniej w ramach oddzielnej kampanii.
Przy projektowaniu poziomów twórcy inspirują się sceneriami i lokacjami wykorzystanymi w nowej trylogii Gwiezdnych Wojen, a bohaterowie zrobią użytek z niedostępnych dotąd mocy specjalnych. Co ciekawe, wraz z Angry Birds Star Wars II na rynku zadebiutują specjalne figurki postaci z gry. Ich produkcję i dystrybucję zlecono firmie Hasbro. Dzięki technologii Telepods – wykorzystanej m.in. w grach z serii Skylanders – zeskanujemy je za pomocą wbudowanej w smartfon lub tablet kamery i przeniesiemy do wirtualnego świata. Niewykluczone, że dużą część z grona około 30 bohaterów gry będzie można odblokować wyłącznie w ten sposób. Oficjalna prezentacja figurek odbędzie się podczas konwentu Comic-Con w San Diego (18-21 lipca).
Przy okazji zapowiedzi Angry Birds Star Wars II firma Rovio pochwaliła się wynikami osiągniętymi przez „jedynkę”. Od premiery w listopadzie ubiegłego roku pobrało ją ponad 100 milionów osób z całego świata.