Ancestors - średniowieczny RTS od twórców Hatred oficjalnie zapowiedziany
Firma 1C oraz niezależne polskie studio Destructive Creations, znane przede wszystkim z kontrowersyjnej strzelaniny Hatred, oficjalnie zapowiedziały grę Ancestors. Ten RTS przeniesie nas do brutalnych czasów średniowiecza. Tytuł pojawi się na PC oraz Xboksie One. W planach jest również wersja na PlayStation 4.
Na początku kwietnia bieżącego roku informowaliśmy, że gliwickie studio Destructive Creations, znane z kontrowersyjnej strzelaniny Hatred oraz rail shootera IS Defense, zamieściło na swoim oficjalnym profilu na Facebooku grafikę koncepcyjną pochodzącą z ich nowego projektu. Wówczas nie wiedzieliśmy zbyt wiele na jego temat. Zaprezentowany artwork dość wyraźnie sugerował, że tytuł będzie skupiał się na wikingach. Sami twórcy zdradzili wówczas jedynie, że gra znajduje się w produkcji od 2015 roku, a jej wydawcą będzie firma 1C, z którą niektórzy członkowie Destructive Creations współpracowali już wcześniej. Dziś deweloperzy zdecydowali się na oficjalne przedstawienie ich najnowszego dzieła.
- producent: Destructive Creations;
- wydawca: 1C Company;
- strategia czasu rzeczywistego, której akcja przeniesie graczy w czasy średniowiecza;
- w pełnej wersji dostępne będą cztery frakcje – wikingowie, Anglosasi, Germanie oraz Słowianie;
- platformy docelowe: PC, Xbox One, PlayStation 4.
Jak zapewnia Jarosław Zieliński, prezes Destructive Creations, Ancestors jest produkcją, którą studio zawsze chciało zrobić. Ma to być najbardziej rozbudowany tytuł w jego dorobku. Zgodnie z zapowiedziami ma to być RTS, który przeniesie graczy w mroczne czasy średniowiecza (X-XII wiek). Gameplay w najnowszym dziele studia z Gliwic ma skupiać się przede wszystkim na bitwach na dużą skalę, lecz, rzecz jasna, pojawi się również motyw rozbudowy wioski oraz pozyskiwania materiałów i dóbr naturalnych. Kluczem do sukcesu podczas walki ma być odpowiednia taktyka – na przykład wykorzystanie terenu i flankowanie nieprzyjaciół. Nie bez znaczenia okaże się również doświadczenie naszych jednostek oraz ich morale. Prócz bitew na otwartym terenie, Ancestors umożliwi również napadanie, zdobywanie i plądrowanie wiosek i miast przeciwnika. Odcięcie go od najważniejszych zasobów z pewnością ułatwi ostateczne zwycięstwo.
Twórcy obiecują, że mechaniki rozgrywki w Ancestors będą bardzo rozbudowane, co powinno przypaść do gustu bardziej wymagającym fanom strategii. Nie oznacza to jednak, że próg wejścia będzie specjalnie wysoki. Osoby mniej doświadczone w tym gatunku mogą spokojnie potraktować Ancestors jako produkcję, w której nauczą się obcowania z RTS-ami.
W Ancestors pojawią się dwa tryby rozgrywki – kampania dla pojedynczego gracza oraz mecze wieloosobowe. Ten pierwszy moduł, ściśle oparty na wydarzeniach historycznych, pozwoli na objęcie kontroli nad czterema zróżnicowanymi frakcjami – wikingami, Anglosasami, Germanami oraz Słowianami. Zgodnie ze słowami twórców, przywiązują oni dużą wagę do realiów historycznych; w konsekwencji klimat epoki i poszczególnych nacji ma zostać oddany możliwie jak najwierniej. W kreowaniu odpowiedniej atmosfery ma pomóc również kamera, dzięki której przeniesiemy się w sam środek bitwy i będziemy mogli obserwować walki z perspektywy szeregowego wojownika. Warto w tym momencie zaznaczyć, że całość będzie działała na silniku Unreal Engine 4.
Z okazji pierwszej oficjalnej zapowiedzi deweloperzy przygotowali mnóstwo screenów z Ancestors (pełną galerię możecie znaleźć tutaj) oraz trailer, który znajduje się powyżej.
Wszystko to brzmi i wygląda ciekawie. Pytanie tylko, czy opinia skandalistów, jaką „cieszy się” gliwickie studio Destructive Creations, nie przeszkodzi w sprzedaży tytułu? Według Antona Ravina, przedstawiciela firmy 1C, nie powinno to negatywnie wpłynąć na promocję Ancestors:
Zdajemy sobie sprawę z tego, że wokół poprzednich produkcji Destructive Creations było sporo kontrowersji, lecz dostrzegamy mnóstwo potencjału i talentu w członkach studia i nie możemy się doczekać, aż będziemy mogli wydać ich trzeci tytuł.
Podobne zdanie ma Jarosław Zieliński:
Marka, jaką sobie wyrobiliśmy, ma zarówno jasną, jak i ciemną stronę i wierzę, że jakość naszych produktów oraz ich urzekająca treść zawsze będą silniejsze.
To wszystko, co na razie wiemy o Ancestors. Na więcej szczegółów musimy poczekać do sierpnia. Tytuł zostanie bowiem wówczas zaprezentowany na targach gamescom w Kolonii. Twórcy podadzą wtedy także oficjalną datę premiery. W dniu debiutu na rynku gra pojawi się na PC oraz Xboksie One. W planach jest również wersja na PlayStation 4.