autor: Wojciech Antonowicz
Amerykański Copyright Office ustaliło stawki opłat za muzykę nadawaną przez Internet.
Firmy nadające (w dowolnej formie) utwory muzyczne poprzez łącza internetowe zobowiązane są do odprowadzania należności w wysokości 70 centów za piosenkę wysłuchaną przez 1000 odbiorców.
Amerykański Copyright Office ustaliło stawki opłat za muzykę nadawaną przez Internet.
Firmy nadające (w dowolnej formie) utwory muzyczne poprzez łącza internetowe zobowiązane są do odprowadzania należności w wysokości 70 centów za piosenkę wysłuchaną przez 1000 odbiorców.
Stawka ta nie zadawala ani zrzeszonych w Digital Media Association nadawców internetowych którzy uważają iż jest to zbyt wiele, ani wytwórnie muzyczne skupione wokół Recording Industry Association of America które z kolei twierdzą iż kwota ta nie odzwierciedla rzeczywistej wartości nadawanej muzyki.
Obydwie strony mają zamiar odwoływać się do sądu o zmianę tej decyzji lecz tak czy inaczej wyraźna wydaje się tendencja do pełnego skomercjalizowania internetowego odsłuchiwania muzyki.
Radio Internetowe będące kilka lat temu ciekawostką technologiczną w dzisiejszych czasach ogólnie dostępnych w USA szerokopasmowych łącz staje się szybko poważną konkurencją dla tradycyjnych nadawców. Obecnie istnieje w stanach ponad 30 000 mniejszych lub większych stacji internetowych. Istnieje jednak obawa iż wprowadzenie zbyt wysokich opłat za nadawanie muzyki może zniszczyć już na początku ten szybko rosnący rynek.
No cóż czas tylko poczekać na interaktywną telewizję internetową, może wtedy łatwiej będzie wybrać coś ciekawego do oglądania.
Witaj globalna wiosko, dziś każdy może mieć swój kanał.
Ciekawe co na to nasz kochany monopolista i jego zapchane łącza, jak to wszystko przepchamy przez nasze dymiące z wysiłku modemy :).