Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 4 stycznia 2015, 12:35

autor: Adrian Werner

Aliens versus Humans – mobilna turówka wzorowana na UFO: Enemy Unknown trafiła na Androida

Po niecałych czterech latach od premiery na iOS doczekaliśmy się wreszcie androidowej wersji gry Alien vs Human, czyli turowej strategii wzorowanej na pecetowym klasyku UFO: Enemy Unknown z 1994 roku.

Obecnie możemy cieszyć się wyśmienitymi mobilnymi konwersjami XCOM: Enemy Unknown oraz dodatku XCOM: Enemy Within. Wiele lat temu produkcji tych nie było jednak jeszcze na rynku, a mimo to zapotrzebowanie na tego typu tytuły było spore. W 2011 roku jeden z deweloperów postanowił wypełnić tę lukę wypuszczając na iOS udaną turową strategię Aliens versus Humans, w oczywisty sposób wzorowaną na pierwszym X-COM (znanym również jako UFO: Enemy Unknown). Teraz projekt ten wreszcie doczekał się wersji na Androida.

Gra na obu platformach kosztuje ok. 6 złotych. Produkcja obsadza nas w roli dowódcy tajnej organizacji powołanej w celu odparcia inwazji kosmitów na Ziemię. Autorzy przygotowali twa tryby rozgrywki. Misje treningowe to zestaw samodzielnych zadań, podczas których zajmujemy się jedynie wydawaniem rozkazów niewielkiemu oddziałowi doskonale wyszkolonych agentów.

Drugi tryb to Onslaught, będący propozycja dla osób lubiących wyzwania strategiczne. W nim zajmujemy się także zarządzaniem bazą. Musimy werbować podwładnych oraz dbać o rozwój ich kariery. Konieczne jest prowadzenie badań technologicznych, racjonalne gospodarowanie budżetem oraz rozbudowa bazy o nowe pomieszczenia. Nie zabrakło również warstwy taktycznej, w ramach których dowodzimy oddziałami wysyłanymi na miejsce aktywności obcych.

O zapewnienie stałych dostaw świeżych wrażeń dba system losowego generowania map. Gracze otrzymują także opcje zmiany imion i wyglądu agentów oraz rozwijania ich umiejętności za pomocą punktów doświadczenia zgromadzonych w trakcie misji. Bitwy ukazane są z widoku izometrycznego i w grafice 2D utrzymanej w stylu retro. Jednocześnie autorzy umożliwili jednak zniszczenie licznych elementów otoczenia, co ma istotne znaczenie dla przebiegu starć.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej