Airheart - dieselpunkowa gra lotnicza zmierza na Steam Early Access
Studio Blindflug szykuje się do wydania gry Airheart. Będzie to diesel punkowa gra akcji z elementami roguelike, w której pokierujemy pilotką samolotu biorącą udział w połowach ryb żyjących w chmurach oraz walczącą z konkurencyjnymi poławiaczami.
W zeszłym roku studio Blindflug wypuściło udanego mobilnego sandboksa Cloud Chasers. Teraz twórcy pracują nad nową grą osadzoną w tym samym uniwersum i tym razem powstaje ona wyłącznie z myślą o pecetach, choć w przyszłości możliwe są także wersje konsolowe. Produkcja zatytułowana została Airheart i będzie to strzelanka łącząca klasyczne automatowe rozwiązania z elementami roguelike. Autorom udało się właśnie za pomocą programu Greenlight zagwarantować sobie dystrybucję w serwisie Steam. Wczesna wersja ma trafić do sprzedaży w Early Access już wkrótce.
Airheart utrzymane będzie w klimacie dieselpunka, czyli realiach przypominających fantastyczną wersję lat 20. ubiegłego wieku. Ponownie wcielimy się w znaną z Cloud Chasers dziewczynę imieniem Amelia. W poprzedniej grze przebyła ona z ojcem długą drogę przez pustynię w poszukaniu lepszego życia w latającym mieście Granaria. Ostatecznie udało się jej do niego dostać, choć jej rodzić zapłacił za to swoim życiem.
W momencie rozpoczęcia gry Amelia będzie już młodą kobietą, zatrudnioną w niewielkim warsztacie obsługującym małe samoloty i dorabiającą na połowach ryb, które w tym uniwersum żyją wysoko w chmurach. Fabuła gry skoncentruje się na nierównościach społecznych istniejących w Granarii, jak również na problemach ekologicznych. Początkowo ryby będą wydawały się praktycznie niewyczerpanym surowcem naturalnym, ale intensywne odłowy po pewnym czasie doprowadzą do przetrzebienia ich populacji, co ostatecznie poskutkuje otwartym konfliktem zbrojnym między różnymi grupami rybaków.
W Airheart wydarzenia będziemy obserwowali z kamery umieszczonej nad samolotem bohaterki. Mapy będą miały otwartą strukturę, a ich kształt generowany ma być losowo. Początkowo skoncentrujemy się na samych połowach. Sprzedając ryby zyskamy środki, które wydamy na ulepszanie maszyny, co pozwoli na wyprawy coraz wyżej w chmury, do bardziej obfitych łowisk.
Jako żółtodziób martwić się będziemy głównie unikaniem zderzenia z innymi jednostkami oraz przeszkodami. Z czasem zaczniemy jednak natykać się także na wrogich pilotów i bossów, więc konieczne stanie się dozbrojenie samolotu. Istotną rolę odegra także harpun. Za jego pomocą złapiemy największe ryby, jak również wraki maszyn pokonanych rywali, które rozbierzemy potem na części.
Pomiędzy misjami udamy się do bazy, gdzie będziemy ulepszali samolot, konstruowali nowe części według zdobytych planów, zarządzali finansami oraz poznawali fabułę. Ostatecznym celem gry będzie złapanie legendarnego Podniebnego Wieloryba, gdyż ktokolwiek tego dokona otrzyma niewyobrażalne bogactwa i wieczną sławę.