futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 23 marca 2006, 12:12

AGEIA ogłasza – pierwszy procesor fizyczny trafia do sprzedaży

Długo przyszło nam czekać na tą chwilę. Nasi stali czytelnicy pamiętają zapewne GOLowy reportaż z targów E3 w ubiegłym roku, gdzie rozwodziliśmy się nad „fizyką w grach” i chipem AGEIA PhysX Processor, który być może niedługo stanie się nieodłączną częścią dobrego PeCeta. Dzięki takim firmom jak Dell, czy Alienware już dziś użytkownicy komputerów mogą przekonać się jak nowe cudo działa w praktyce.

Długo przyszło nam czekać na tą chwilę. Nasi stali czytelnicy pamiętają zapewne GOLowy reportaż z targów E3 w ubiegłym roku, gdzie rozwodziliśmy się nad „fizyką w grach” i chipem AGEIA PhysX Processor, który być może niedługo stanie się nieodłączną częścią dobrego PeCeta. Dzięki takim firmom jak Dell, czy Alienware już dziś użytkownicy komputerów mogą przekonać się jak nowe cudo działa w praktyce.

W oficjalnym obwieszczeniu prasowym firmy AGEIA Technologies, czytamy, iż w najnowszych komputerach przeznaczonych dla graczy, takich znanych branżowych wytwórców jak Dell, Falcon Northwest lub też Alienware (np. zestaw Dell XPS 600) można już znaleźć akcelerator fizyczny AGEIA. Ponadto w maju tego roku markowi producenci podzespołów, jak ASUS lub BFG Technologies, wypuszczą na rynek karty PCI z procesorem AGEIA PhysX na pokładzie. Cena tej przyjemności to około 250 dolarów amerykańskich (wg firmy Dell).

Na chwilę obecną firma AGEIA Technologies twierdzi, iż wsparcie dla jej technologii zaoferowało około 60 producentów i wydawców gier, a ilość tytułów, które w tym i w przyszłym roku wykorzysta chip fizyczny AGEIA sięga 100, w tym City of Villains, Bet on Soldier (niedługo zostanie udostępniony patch), Ghost Recon: Advanced Warfighter, Cell Factor, Rise of Nations: Rise of Legends, Vanguard: Saga of Heroes oraz wszystkie jakie będą wykorzystywać silnik Unreal Engine 3.

AGEIA ogłasza – pierwszy procesor fizyczny trafia do sprzedaży  - ilustracja #1

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej