Adaptacja Westworld nową grą Warner Bros. i współtwórców Fallout Shelter
Znane z gry Dead by Daylight studio Behaviour Interactive i firma Warner Bros. Interactive zaprezentowały grę Westworld - tworzoną na podstawie popularnego serialu i filmu z lat 70. produkcję strategiczno-symulacyjną przeznaczoną na urządzenia mobilne, przypominającą nieco Fallout Shelter. Tytuł jest już dostępny w wybranych krajach.
Westworld okazał się jednym z największych serialowych sukcesów 2016 roku. Wyprodukowany przez stację HBO remake filmu z 1973 roku przyciągnął przed ekrany telewizorów miliony widzów i zdobył cztery nagrody Emmy. Nic zatem dziwnego, że w końcu zainteresowała się nim branża gier, a konkretnie znane z Dead by Daylight studio Behaviour Interactive (współtworzyli oni również popularne Fallout Shelter). Nawiązało ono współpracę z Warner Bros. Interactive i stworzyło Westworld, strategiczno-symulacyjną produkcję przeznaczoną na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS. Tytuł zadebiutował już w trybie tak zwanego soft-launchu na Filipinach (iOS) oraz w Danii, Finlandii, Szwecji, Norwegii, Malezji i Tajlandii (Android). Data premiery gry w pozostałych zakątkach świata nie jest na razie znana.
W Westworld wcielamy się w nowego pracownika Delos, czyli korporacji stojącej za stworzeniem ogromnego parku rozrywki, w którym odwiedzający mogą przenieść się między innymi do czasów Dzikiego Zachodu. Jest on zapełniony przez zaawansowane androidy, których celem jest zapewnienie gościom wszelkiej rozrywki. Pomoc w zarządzaniu tak drogim przedsięwzięciem nie jest jednak prosta. Najmniejszy błąd może doprowadzić do wielomilionowych strat. Dlatego zanim protagonista zostanie dopuszczony do prawdziwej pracy, musi najpierw pomyślnie przejść przez próby przygotowane przez symulator i zbudować możliwie najbardziej efektywny park rozrywki.
Rozgrywka w Westworld jest bardzo podobna do tej znanej z Fallout Shelter. Po pierwsze, trzeba odpowiednio zaplanować swój park – zbudować kolejne przybytki i laboratoria, rozwijać je oraz odblokowywać nowe. Po drugie, tak stworzone przez siebie centrum rozrywki należy „zaludnić” Hostami, czyli wspomnianymi androidami, które mają zapewnić gościom odpowiedni poziom zabawy. W grze jest ich ponad 170. Każdego z nich można ulepszyć tak, by jeszcze sprawniej wykonywał swoje zadania. Po trzecie w końcu, aby upewnić się, że wszyscy odwiedzający opuszczą park zadowoleni, trzeba sprawnie zarządzać robotami, przypisując ich do poszczególnych amatorów mocnych wrażeń w zależności od potrzeb. Oczywiście należy uważać. Androidy mogą się zbuntować, zatem niezbędne jest przeprowadzanie regularnej diagnostyki, naprawy oraz korekt w SI.
Zatem czy tym razem uda się zrobić idealny park rozrywki i uniknąć problemów znanych z filmu i serialu? Wszystko zależy od samych graczy.