autor: Janusz Burda
Adam Małysz lepszy od Harry’ego Potter’a
Jeżeli myślicie że 45.000 tysięcy egzemplarzy Harry’ego Potter’a sprzedane w okresie przedświątecznym (o czym pisaliśmy kilka dni temu) to dużo, to co powiecie na wyniki sprzedaży Skoki Narciarskie 2002: Polskie Złoto?
Jeżeli myślicie że 45.000 tysięcy egzemplarzy Harry’ego Potter’a sprzedane w okresie przedświątecznym (o czym pisaliśmy kilka dni temu) to dużo, to co powiecie na wyniki sprzedaży Skoki Narciarskie 2002: Polskie Złoto?
W ciągu czterech tygodni w całości rozszedł się 100-tysięczny nakład gry co jest nowym rekordem jeżeli chodzi o sprzedaż gier w Polsce.
„Spodziewaliśmy się wyśmienitej sprzedaży i mieliśmy nadzieję na dodruk, ale nie oczekiwaliśmy aż takiej dynamiki!” mówi Marcin Przasnyski, dyrektor wydawniczy Axel Springer Polska odpowiedzialny za serię Dobra GRA, w której ukazały się Skoki Narciarskie 2002. „Po pierwszym tygodniu sprzedaży ograniczyliśmy kampanię reklamową, aby nie reklamować produktu, który już zniknął z wielu kiosków”. Silna kampania reklamowa (radio, prasa, Internet) będzie wspierała sprzedaż drugiego nakładu gry który trafi do sprzedaży 10 stycznia.
Do tak dobrych wyników sprzedaży gry w Polsce przyczyniła się z pewnością (oprócz nie ulegającej wątpliwości dużej popularności samego Adama Małysza a co za tym idzie skoków narciarskich) także bardzo atrakcyjna cena gry – 19.90 PLN. Dodatkową atrakcję stanowi składający się z ponad 500 kwestii profesjonalny i dowcipny komentarz w wykonaniu Dariusza Szpakowskiego i Włodzimierza Szaranowicza.