Activision chce, żeby wszystkie duże marki wydawcy były jak Call of Duty
Bobby Kotick z Activision stwierdził, że w przyszłości duże marki wydawcy będą rozwijane na modłę Call of Duty.

Firma Activision udostępniła najnowszy raport finansowy. Podczas jego omawiania prezes Bobby Kotick pochwalił się rewelacyjnymi wynikami cyklu Call of Duty i poinformował, że jest ona wzorem, wedle którego rozwijane będą wszystkie inne serie dużego wydawcy, jak również nowe marki. Nie zdradził, jak dokładnie ma to wyglądać, ale najpewniej chodzi mu o równoczesne wydawanie wielu gier z danego cyklu, na różne platformy i z różnymi modelami biznesowymi.
Takie podejście sprawdziło się doskonale w przypadku Call of Duty. Co roku na rynek trafiają klasyczne płatne odsłony, a równolegle rozwijane jest korzystające z modelu free-to-play Call of Duty: Warzone. Do tego dochodzi doskonale radzące sobie Call of Duty: Mobile, które dzięki niedawnej premierze w Chinach przekroczyło 500 mln pobrań i miliard przychodów (od dnia premiery w 2019 r.).
Warto tutaj przypomnieć, że kilka miesięcy temu Activision informowało, iż w produkcji znajduje się kilka mobilnych gier osadzonych w uniwersum marki Warcraft, a firma dalej będzie inwestowała w World of Warcraft oraz Hearthstone. Strategia Koticka już więc realizowana.
Podejście firmy nie dziwi biorąc pod uwagę szybki rozwój Call of Duty. W gry Activision, wliczając w to produkcje zespołów King i Blizzard, każdego miesiąca bawi się 435 mln osób, z czego 150 mln, czyli ponad 1/3, gra w różne wcielenia CoD-a.
Oczywiście równoczesne rozwijanie tak wielu odnóg marek wymaga ogromnych nakładów pracy. Firma zamierza więc zatrudnić 2 tys. kolejnych deweloperów. Liczebność niektórych zespołów ma wręcz ulec potrojeniu. Ponadto Activision ma w planach zakładanie kolejnych studiów w takich krajach, jak Polska, Chiny, czy Australia.
- Call of Duty 2021 powstaje w studiu Sledgehammer Games - Activision potwierdza
- Blizzard stracił 29% graczy w trzy lata
- Darmowe Call of Duty: Warzone – wreszcie Fortnite dla „dorosłych”!
- Call of Duty Warzone - poradnik do gry
- Activision – strona oficjalna