autor: Łukasz Szliselman
Act of Aggression nowym RTS-em twórców Act of War i serii Wargame
Studio Eugen Systems, twórcy m.in. Act of War, R.U.S.E. i Wargame, pracuje obecnie nad Act of Aggression. Gra będzie RTS-em opartym na tradycyjnych zasadach gatunku, których podstawą jest rozbudowa bazy.
Podczas odbywającej się w ubiegłym tygodniu konferencji GDC 2014 ujawniono Act of Aggression – nowego RTS-a powstającego we francuskim studiu deweloperskim Eugen Systems. Ekipa znana jest przede wszystkim z takich tytułów, jak Wargame, R.U.S.E. czy Act of War – do tego ostatniego nawiązywać ma nadchodząca produkcja. Akcja Act of Aggression ma się toczyć w niedalekiej przyszłości, zatem można się spodziewać futurystycznych, acz nie do końca oderwanych od rzeczywistości jednostek i budynków. Kolejna strategiczna produkcja doświadczonego dewelopera zostanie wydana na PC przez firmę Focus Home Interactive. Nie wiadomo jednak, kiedy to nastąpi, ponieważ nie podano żadnych informacji na temat daty premiery Act of Aggression – ta ma zostać ujawniona wkrótce.
- Producent: Eugen Systems (Wargame, R.U.S.E., Act of War)
- Wydawca: Focus Home Interactive
- Gatunek: RTS
- Cechy szczególne: duży nacisk na rozbudowę bazy
- Platformy docelowe: PC
- Data premiery: nieznana
Act of Aggression zaoferuje m.in. kampanię solową, w której pokierujemy tajnym oddziałem superżołnierzy, powołanym do zadań specjalnych przez ONZ. Póki co, nie wiadomo zbyt wiele o strukturze samej gry. Twórcy podkreślają jedynie, że pragną zachować rdzenne mechanizmy strategii czasu rzeczywistego, przy jednoczesnym skupieniu się na narracji. Duży nacisk zostanie położony na rozbudowę bazy lub nawet, jak mówią, „wielu baz, w celu zebrania i wykrzystania jak największej ilości surowców, dających przewagę w starciu z wrogiem.” Alexis Le Dressey, współzałożyciel studia Eugen, wyjaśnił:
„Budując bazę będziecie mieli do dyspozycji wiele slotów, które będzie się dało wymaksować, tworząc naprawdę rozległą placówkę, zamiast po prostu postawić kilka nieznaczących budynków, rozrzuconych bez ładu.”
Można zatem założyć, że budynki w Act of Aggression będzie się dało tworzyć w obrębie przeznaczonych na to miejsc, czy slotów, na nieco podobnej zasadzie, jak to było w grze Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie. Obiekty będziemy mogli rozbudowywać, a placówki zakładać w więcej niż jednym miejscu na mapie. Kolejne konkretów na temat Act of Aggression, a także planowaną datę wydania gry powinniśmy usłyszeć niedługo.
Act of War: Direct Action to wydana w 2005 roku strategia czasu rzeczywistego autorstwa Eugen Systems. Osadzona w niedalekiej przyszłości gra pozwalała wytoczyć najcięższe działa przeciw niebezpiecznym organizacjom terrorystycznym. Solowa kampania rozgrywała się na sporych rozmiarów mapach, umiejscowionych w największych miastach świata, w tym w San Francisco, Londynie, Tokio, Moskwie czy Waszyngtonie. Gra oferowała także multiplayer dla ośmiu osób. Jak na swoje czasy Act of War imponował szczegółową oprawą graficzną i dość wiernym odwzorowaniem słynnych metropolii. Rok po premierze, gra otrzymała dodatek o podtytule High Treason, który oferował kolejną kampanię dla jednego gracza oraz kilka nowych mechanizmów rozgrywki.