autor: Bartosz Woldański
Ace Combat Infinity grą free-to-play – pierwsze szczegóły
Firma Namco Bandai poinformowała, że zapowiedziana niedawno nowa odsłona serii Ace Combat będzie tytułem opartym na modelu biznesowym free-to-play. Ujawniono również nowe szczegóły związane z produkcją.
Ogłoszona w ubiegłym miesiącu lotnicza strzelanina zatytułowana Ace Combat Infinity będzie pierwszym tytułem free-to-play w historii cyklu – ujawniła oficjalnie firma Namco Bandai. Produkcja zostanie wydana wyłącznie w formie cyfrowej na konsoli PlayStation 3. Poznaliśmy pierwsze szczegóły o trybach rozgrywki. Infinity ma połączyć najważniejsze rozwiązania z poprzednich części serii oraz zaoferować zupełnie nową kampanię fabularną i kooperacyjny moduł sieciowy. W trybie wieloosobowym dwie drużyny składające się maksymalnie z czterech graczy zmierzą się z samolotami sterowanymi przez sztuczną inteligencję.
”Marka Ace Combat znacząco ewoluowała przez ostatnie lata, ale nigdy wcześniej nie oferowała tak świetnej grafiki i taktycznej akcji za darmo” – tak podsumował przejście na model biznesowy free-to-play Olivier Comte, starszy wiceprezes europejskiego oddziału Namco Bandai. Swoją myśl rozwinął następująco: „Zespół Project Aces słucha bardzo uważnie graczy i Infinity przyniesie to, co najlepsze w serii Ace Combat z wieloma nowymi niespodziankami”.
Akcja nowej części Ace Combat zostanie osadzona w niedalekiej przyszłości, a więc można spodziewać się – wzorem poprzedniczek – super broni oraz nieco futurystycznej otoczki. Za produkcję odpowiadają autorzy Assault Horizon, ostatniej odsłony Ace Combat. Opublikowano również nowy zwiastun, który zawiera pierwsze fragmenty z rozgrywki:
Ace Combat Infinity zostanie udostępnione tylko na platformie PlayStation Network 25 września 2013 roku. Twórcy obiecali wiele darmowej zawartości na starcie.
Kolejne odsłony serii Ace Combat wychodzą w ostatnich latach mniej lub bardziej regularnie. Pierwsza odsłona zawitała na rynku jeszcze w latach 90. i do tej pory doczekaliśmy się niemal dwudziestu części tej lotniczej gry zręcznościowej, z czego prawie wszystkie debiutowały wyłącznie na konsolach. Dopiero na początku 2013 roku skonwertowano na PC ostatnią odsłonę cyklu – Assault Horizon. Możliwe, że prędzej czy później doczekamy się także portu Infinity, tym bardziej, że za produkcję odpowiada to samo studio – Project Aces.