Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 grudnia 2003, 08:45

autor: Krzysztof Bartnik

„8” - innowacyjna gra przygodowa na horyzoncie

Innowacyjność jest tym elementem danej produkcji, który gracze zdają się cenić najbardziej. Jednak czy wyobrażacie sobie tytuł bez żadnych mini-gierek, broni, śmierci głównego bohatera(-ki), braku wyznaczonych poziomów, czy save'owania? W (aż) tak duże odbieganie od utartego schematu nie wierzyłem, dopóki w Sieci nie znalazła się informacja zespołu developerskiego Tale of Tales, który pracuje nad unikatową grą przygodową, zatytułowaną krótko „8”.

Innowacyjność jest tym elementem danej produkcji, który gracze zdają się cenić najbardziej. Jednak czy wyobrażacie sobie tytuł bez żadnych mini-gierek, broni, śmierci głównego bohatera(-ki), braku wyznaczonych poziomów, czy save'owania? W (aż) tak duże odbieganie od utartego schematu nie wierzyłem, dopóki w Sieci nie znalazła się informacja zespołu developerskiego Tale of Tales, który pracuje nad unikatową grą przygodową, zatytułowaną krótko „8”.

Autorzy „8” zapowiedzieli, iż rzeczony tytuł zaoferuje nam brak przemocy oraz ciekawą ścieżkę fabularną, opartą o „którąś-tam” modyfikację baśni o „Śpiącej Królewnie”. Pewnego dnia, młoda dziewczyna zostaje uwięziona w pięknym pałacu otoczonym z każdej strony lasem. Cała służba w pałacu zdaje się być pogrążona w tajemniczym śnie, zaś drzewa owego lasu rosną w zastraszającym tempie. Otóż ośmiu kandydatów do ręki śpiącej księżniczki ukradło należące do niej magiczne przedmioty, które utrzymywały równowagę w krainie. Zadaniem graczy będzie poprowadzenie młodej dziewczynki i oczywiście odzyskanie tych przedmiotów, zaś po drodze także nauka magii.

Za produkcję „8” odpowiadają Auriea Harvey oraz Michaël Samyn, którzy do tej pory zajmowali się tworzeniem sztuki czy web designem. Podają oni, że pełna wersja opisywanej pozycji pozwoli zainteresowanym na swobodne zwiedzanie wykreowanego świata, bez żadnych ograniczeń i ze sporą interakcją z innymi obiektami. Wszystkiemu ma posłużyć nowoczesny silnik (3D), zaś faktyczna kontrola bohaterki będzie odbywała się wyłącznie przy użyciu myszy (żadnych ikon, przycisków, etc.).

Głównym celem studia Tale of Tales jest artyzm produkcji, aczkolwiek bez poparcia środowiska „branżowego” pomyśle doprowadzenie prac do końca mogłoby się nie udać. Ciężko przewidzieć jaka przyszłość czeka „8”. Debiut programu zapowiedziano bowiem na odległy, 2007 rok (a konkretniej styczeń), natomiast większość szczegółów okrytych jest tajemnicą. O losach projektu nie omieszkamy poinformować, kiedy tylko pojawią się jakieś nowe dane...

Poniżej trzy przykładowe screenshoty, przedstawiające „8” we wczesnych etapach produkcyjnych:

„8” - innowacyjna gra przygodowa na horyzoncie - ilustracja #1
„8” - innowacyjna gra przygodowa na horyzoncie - ilustracja #2
„8” - innowacyjna gra przygodowa na horyzoncie - ilustracja #3

 

Więcej informacji: