autor: Michał Kułakowski
8-bit Invaders – zapowiedziano kolejny RTS studia Petroglyph
Studio Petroglyph zapowiedziało grę 8-bit Invaders, które jest klasycznym RTS-em, oferującym kampanię dla pojedynczego gracza oraz możliwość zabawy wieloosobowej. Tytuł wzorowany jest na serii StarCraft i ma być w pełni kompatybilny z poprzednimi grami z cyklu 8-Bit.
Wydane w kwietniu 8-Bit Armies okazało się pozytywnym zaskoczeniem dla fanów RTS-ów, którzy od wielu lat nie są specjalnie rozpieszczani przez deweloperów. Oparta na wokselowym silniku produkcja wzorowana była na pierwszych odsłonach serii Command & Conquer i oferowała dobrze znany klasyczny model rozgrywki, oparty na zbieraniu zasobów, budowaniu bazy oraz produkowaniu dużej liczby jednostek. Twórcy w zaledwie kilka miesięcy od premiery wypuścili osadzony w świecie fantasy samodzielny dodatek/sequel gry pod tytułem 8-Bit Hordes, który tematycznie odwoływał się do pierwszych dwóch części Warcrafta. Podążając tym tropem deweloperzy ze studia Petroglyph zapowiedzieli właśnie jego kontynuację, zatytułowaną 8-Bit Invaders, która próbuje tym razem oddać ducha Starcrafta.
8-Bit Invaders oferuje fanom serii dwie zupełnie nowe frakcje (rasa kosmicznych Cranoidów oraz Galaktyczni Marines) wraz z unikalnymi wojskami, strukturami i umiejętnościami. Gracze wezmą udział w dużej kampanii zawierającej 24 misje o rosnącym stopniu trudności. Dodatkowo mogą przejść także 10 misji kooperacyjnych oraz spróbować sił w nowym trybie Conquer The Multiverse, który oferuje nieskończoną liczbę losowo generowanych scenariuszy. Model rozgrywki nie uległ w 8-Bit Invaders znaczącym zmianom w porównaniu do poprzednich odsłon serii. Warto zaznaczyć jednak, że twórcy wprowadzili nowy system zbierania zasobów, a także zastąpili superbronie tzw. epickimi jednostkami. Wszystkie trzy odsłony cyklu 8-Bit są ze sobą w stu procentach kompatybilne i pozwalają na wspólne pojedynki multiplayer. Premiera gry planowana jest na listopad tego roku. Jej sugerowana cena wynosić będzie 14,99 dolarów (ok. 58 zł).