autor: Tomasz Wróblewski
75 milionów funtów stracone
Zakładając, że posiada się siedemdziesiąt pięć milionów funtów brytyjskich, można wymyślić wiele sposobów, jak je stracić. Angielscy analitycy i sprzedawcy detaliczni postanowili jednak policzyć, ile stracono na ostatnich problemach z dostępnością konsol PlayStation 2 i X-Box.
Zakładając, że posiada się siedemdziesiąt pięć milionów funtów brytyjskich, można wymyślić wiele sposobów, jak je stracić. Angielscy analitycy i sprzedawcy detaliczni postanowili jednak policzyć, ile stracono na ostatnich problemach z dostępnością konsol PlayStation 2 i X-Box.
Rachunek jest bardzo prosty. Na podstawie wyników sprzedaży z ubiegłego roku ustalono, ile mniej więcej egzemplarzy obu urządzeń sprzedałoby się pomiędzy 8 listopada a 17 grudnia. Wynik oczywiście zwiększono o wartość proporcjonalną do wzrostu w innych miesiącach bieżącego roku. Przyjęty wynik, 455 tysięcy konsol, odpowiada sprzedaży na pułapie około 45,5 mln funtów. Założono również, że słabsze wyniki spowodują, iż nie znajdzie nabywców 930 000 gier (po 2-3 gry na konsolę). To dodatkowe 27,3 mln mniej...
Takie straty uderzą po kieszeniach wszystkich – producentów software’u i sprzętu, wydawców, detalistów. Ciężko jednak kogokolwiek obwiniać, bowiem jasne jest, że nikomu nie zależało na tego typu sytuacji. Zawiedli dostawcy, ale również specjaliści, którzy nie przewidzieli odpowiednio popytu. Trzeba pamiętać, iż w dobie sprzedaży w marketach i Internecie, nie jest to takie proste. Teraz można być pewnym, że wszyscy będą się starać, by nie dopuścić do podobnych problemów w przyszłości.