Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 10 czerwca 2013, 16:53

autor: Piotr Doroń

2K Drive na iPada 2 nową grą współtwórców serii Project Gotham Racing

Studio Lucid Games, założone przez współtwórców Project Gotham Racing po zamknięciu Bizarre Creations, przez ostatnie miesiące nie pracowało nad kontynuacją uznanego cyklu gier wyścigowych. Tajemniczym tytułem, którego facebookowy zwiastun rozbudził nadzieje fanów PGR-a, okazało się 2K Drive – wyścigi samochodowe w modelu free-to-play na iPada 2. Póki co, produkcja jest dostępna w holenderskiej wersji App Store. Termin debiutu w pozostałych krajach pozostaje nieznany.

Studio Lucid Games, założone przez współtwórców Project Gotham Racing po zamknięciu Bizarre Creations, przez ostatnie miesiące nie pracowało nad kontynuacją uznanego cyklu gier wyścigowych. Tajemniczym tytułem, którego facebookowy zwiastun rozbudził nadzieje fanów PGR-a, okazało się 2K Drive – wyścigi samochodowe w modelu free-to-play na iPada 2. Póki co, produkcja jest dostępna w holenderskiej wersji App Store. Termin debiutu w pozostałych krajach pozostaje nieznany.

2K Drive jest dostępne za darmo, z opcjonalnymi mikropłatnościami. Twórcy zdecydowali się zatem na ten sam model biznesowy, co autorzy Real Racing 3. Także w tym wypadku w ręce graczy oddano autentyczne tory i licencjonowane samochody takich marek jak Ford, Chevrolet i Nissan. Zmagania – w tym klasyczne wyścigi, rywalizacja typu drag i pojedynki jeden-na-jednego – mogą być toczone w trybach single- (kariera opierająca się na wyzwaniach, także bardzo niekonwencjonalnych, pojedyncze wyścigi) i multiplayer (zarówno lokalny, jak i sieciowy).

Produkcja może się również pochwalić bardzo dobrą, trójwymiarową szatą graficzną oraz dopracowanym modelem jazdy, stanowiącym coś pomiędzy symulacją a zręcznościówką. Oba te elementy możecie sprawdzić na udostępnionym gameplayu. Cóż jednak z tego, skoro, według relacji holenderskich graczy, niemal całą przyjemność z zabawy zabija źle zbalansowany system mikropłatności?

W grze obowiązuje dwie waluty – gwiazdki, za które kupuje się punkty podnoszące statystyki i nowe części do samochodów. Za ich pomocą opłaca się też naprawy (grę wyposażono w system zniszczeń wizualnych i mechanicznych). Drugą walutę stanowią monety. Służą one do odblokowywania nowych samochodów, pozwalają przeprowadzać tuning wizualny oraz uzupełniać zapas paliwa. Nie trzeba dodawać, że bez sięgania do portfela postęp w rozgrywce jest znikomy. Pozostaje mieć nadzieję, że przed debiutem gry na pozostałych rynkach system mikropłatności doczeka się zmian na lepsze.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej