Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 sierpnia 2016, 13:56

autor: Adrian Werner

11 bit zapowiedziało Tower 57 - strzelankę na pecety, konsole i Amigę

Studia 11 bit i Pixwerk połączyły siły, czego owocem będzie oldskulowa strzelanka Tower 57, odnosząca się do amigowych produkcji tego typu (takich jak seria Chaos Engine).

Znana z gry This War of Mine oraz serii Anomaly warszawskie firma 11 bit poinformowała o zamiarze wydania w przyszłym roku Tower 57, czyli strzelanki pełnymi garściami czerpiącej z amigowych klasyków tego gatunku, w tym zwłaszcza cyklu Chaos Engine. Produkcja zmierza na pecety, konsole Xbox One i PlayStation 4 oraz (i to nie jest żart) komputery z rodziny Amiga. Jak pokazuje obecność ostatniej z tych platform, autorzy, czyli ludzie ze studia Pixwerk, są bardzo oddani idei wiernego odtworzenia klimatu z początku lat 90. ubiegłego wieku.

TOWER 57 W SKRÓCIE:
  • Deweloper: Pixwerk
  • Wydawca: 11 bit
  • Gatunek: gra akcji
  • Platforma: PC, XONE, PS4, Amiga
  • Data premiery: 2017 r.

Akcja gry toczyć się będzie w zniszczonym dieselpunkowym świecie, gdzie gigantyczne wieże są jedynymi miejscami, w którym przetrwała cywilizacja ludzka. Poza nimi istnieje tylko radioaktywna pustynia. Kampania opowie o grupie specjalistów, którzy postanawiają zinfiltrować tajemniczą Wieżę 57.

Akcję będziemy obserwowali z kamery umieszczonej wysoko nad głową postaci. Zabawa sprowadzi się do walki z hordami wrogów za pomocą bogatego arsenału różnorodnego uzbrojenia. Tempo starć ma być bardzo szybkie, a do tego wiele elementów otoczenia można będzie zniszczyć.

Gracz wcieli się w jedną z siedmiu postaci, z których każda ma posiadać specjalne umiejętności oraz unikalne uzbrojenie. Gra należy do kategorii określanej mianem twin-stick shooter, co oznacza, że będziemy mogli swobodnie celować, niezależnie od tego, w którą stronę porusza się nasza postać.

Tower 57 zaoferuje zarówno opcję samotnej zabawy, jak i tryb kooperacyjny, rozgrywany przez Internet lub lokalnie. W przypadku multiplayera autorzy obiecują, że gra umożliwi wiele ciekawych wspólnych akcji. Przykładowo, jedna z broni strzelać będzie kołkami przybijającymi wrogów do ścian, unieruchamiając ich i pozwalając na ich wykończenie np. miotaczem ognia.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej