Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 października 2004, 09:49

10 najstraszniejszych gier według serwisu GameSpy

Znany, internetowy serwis GameSpy, specjalizujący się w rozmaitych rankingach z cyklu „Top 10”, postarał się o kolejną listę tego typu. Tym razem wybór padł na najstraszniejsze produkcje w historii gier video, co nie powinno nikogo specjalnie dziwić, zwłaszcza, jeśli weźmie się pod uwagę uwielbiane przez Amerykanów a przypadające już jutro święto Halloween.

Znany, internetowy serwis GameSpy, specjalizujący się w rozmaitych rankingach z cyklu „Top 10”, postarał się o kolejną listę tego typu. Tym razem wybór padł na najstraszniejsze produkcje w historii gier video, co nie powinno nikogo specjalnie dziwić, zwłaszcza, jeśli weźmie się pod uwagę uwielbiane przez Amerykanów a przypadające już jutro święto Halloween.

Jak zwykle redaktorzy serwisu GameSpy podeszli do sprawy niezwykle poważnie, biorąc pod uwagę nie tylko hity ostatnich miesięcy, ale również gry, które już dawno zdążyły pokryć się kurzem. Niewątpliwą niespodzianką jest zakwalifikowanie do rankingu gry The Lurking Horror, tekstówki Infocomu z 1987 roku, która – możecie wierzyć mi na słowo – straszy tylko i wyłącznie umiejętnie napisanym opowiadaniem – niczym dobra, klasyczna książka mistrzów gatunku. Pozostałe pozycje w rankingu raczej nie powinny wzbudzić kontrowersji. Doom 3, Silent Hill, Resident Evil czy Aliens vs. Predator 2 – tego można było się spodziewać.

A oto pełne zestawienie listy dziesięciu najstraszniejszych gier według serwisu GameSpy:

LP.

TYTUŁ GRY

1.

Aliens vs. Predator 2 (PC)

2.

Resident Evil (Remake) (GCN)

3.

Fatal Frame II: Crimson Butterfly – Director’s Cut (Xbox)

4.

Sanitarium (PC)

5.

Silent Hill 3 (PS2, PC)

6.

System Shock 2 (PC)

7.

Clive Barker’s Undying (PC)

8.

Eternal Darkness: Sanity’s Requiem (GCN)

9.

Doom 3 (PC, Xbox)

10.

The Lurking Horror (PC)

A jakie są Wasze typy?

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej