Gry wieloosobowe wykorzystujące lokalną sieć PS1
Prowadzenie rozgrywki wieloosobowej przez sieć lokalną (LAN) to nieco zapomniana już forma wariantu multiplayer, która czasy świetności przeżywała w latach 90-tych XX wieku, gdy niezykle popularne były kafejki internetowe. W sieci lokalnej gracze nie muszą łączyć się przez Internet, bo ich komputery czy konsole są ze sobą bezpośrednio sprzężone (bezprzewodowo lub z użyciem kabli sieciowych). Jest to forma multiplayera wybierana zwykle przez osoby, które spotykają się w jednym miejscu (tzw. LAN party).
Colin McRae Rally 2.0
Wyścigi 7 lipca 2000
Druga odsłona legendarnej serii wyścigowej sygnowanej nazwiskiem jednego z najlepszych kierowców w historii. Colin McRae Rally 2.0 przynosi ulepszoną oprawę audiowizualną, dodatkowy zręcznościowy tryb rallyrcross oraz nowe odcinki specjalne i samochody.
Need for Speed: Porsche 2000
Wyścigi 29 lutego 2000
Kolejna gra wyścigowa ze słynnego cyklu Need for Speed. Tym razem autorzy zdecydowali się całą produkcję poświęcić samochodom marki Porsche, tworząc ze swojego projektu swoistą encyklopedię aut niemieckiego producenta.
Need for Speed III: Hot Pursuit
Wyścigi 25 marca 1998
Wprowadzająca szereg nowości trzecia odsłona słynnej serii wyścigowej. Przygotowany przez Electronic Arts tytuł wyróżnia się poprawioną oprawą graficzną i nowymi możliwościami zabawy. Wśród nich na pierwszy plan wysuwa się opcja wcielenia w policjanta, który ściga piratów drogowych.
Need for Speed 4: Road Challenge
Wyścigi 1 marca 1999
Czwarta część słynnej serii wyścigowej zapoczątkowanej w 1995 roku przez firmę Electronic Arts. Gra Need for Speed: Road Challenge (znana także jako High Stakes) rozwija najlepsze pomysły swoich poprzedniczek. Oferuje możliwość pokierowania 18 licencjonowanymi samochodami czołowych marek na blisko 20 zróżnicowanych trasach, uwzględniających ruch uliczny, korki i patrole policji. Wyścigowe zmagania toczą się w kilku różnych trybach, wśród których nie zabrakło zapoczątkowanego w trójce trybu Hot Pursuit, gdzie możemy stanąć po stronie stróżów prawa i zasiąść za kierownicą policyjnego radiowozu. W porównaniu do poprzednich odsłon serii, w grze poprawiono oprawę graficzną oraz sztuczną inteligencję komputerowych kierowców i wprowadzono zmienne warunki pogodowe oraz realistyczny model zniszczeń, uwzględniający uszkodzenia wizualne oraz spadek osiągów. Po raz pierwszy otrzymaliśmy też prosty wątek ekonomiczny, pozwalający na naprawę i ulepszanie posiadanych samochodów.
Command & Conquer: Red Alert
Strategiczne 9 listopada 1996
Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.
Doom (1993)
Akcji 16 listopada 1995
Osadzona w realiach science fiction pierwszoosobowa strzelanina firmy id Software, znanej wcześniej głównie za sprawą cyklu zręcznościówek Commander Keen oraz przełomowego Wolfensteina 3D. Akcja Dooma toczy się w niedalekiej przyszłości, a gracze wcielają się w postać kosmicznego marine, który za niesubordynację zostaje wysłany do tajnej placówki badawczej korporacji UAC na Marsie. Kiedy na skutek eksperymentów z bramami prowadzącymi do innych wymiarów, do bazy przedostają się krwiożercze monstra z kosmosu, naszym celem będzie przeprowadzenie rekonesansu oraz oczywiście zlikwidowanie potencjalnego zagrożenia. Na każdym z blisko 30 poziomów gry zadaniem gracza jest odnalezienie wyjścia i otwierających go kluczy oraz eliminacja napotkanych potworów za pomocą szerokiego arsenału klasycznych i futurystycznych broni. Całość odznacza się dużą dozą brutalności, klaustrofobiczną atmosferą oraz trójwymiarową oprawą graficzną.
Armored Core
Akcji 10 lipca 1997
Pierwsza odsłona serii gier akcji z widokiem TPP, w której główną rolę grają gigantyczne roboty. Gracze wcielają się w jednego z pilotów nowoczesnych maszyn bojowych i podejmują się szeregu rozmaitych misji.
Road Rash
Wyścigi 22 grudnia 1995
Nietypowe zręcznościowe wyścigi motocyklowe, w których o zwycięstwie decyduje nie tylko szybkość, ale też umiejętność skutecznego eliminowania rywali. Tytuł jest konwersją hitu, który ukazał się w 1991 roku na Segę Genesis.
Command & Conquer (1995)
Strategiczne 15 października 1995
Jedna z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego, która przedstawia alternatywną wersję świata i historię konfliktu dwóch organizacji. Przygotowana przez studio Westwood produkcja rozwija mechaniki opracowane wcześniej przez twórców na potrzeby innego RTS-a - Dune 2.
Command & Conquer: Red Alert - Retaliation
Strategiczne 28 sierpnia 1998
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Command and Conquer: Red Alert. Produkcja zawiera w sobie zawartość oferowaną przez wydane na komputery osobiste dodatki Counterstrike oraz The Aftermath. Dodatkowo tytuł oferuje niedostępne nigdy wcześniej przerywniki filmowe.
Final Doom
Akcji 1 października 1996
Przygotowany we współpracy studia id Software z firmą GT Interactive oficjalny dodatek do kultowej strzelaniny FPS Doom II: Hell on Earth z 1994 roku. Rozszerzenie zatytułowane Final Doom wzbogaca podstawową wersję gry o dwa zupełnie nowe epizody: Plutonia Experiment oraz TNT: Evilution, w którym śledzimy dalsze losy samotnego żołnierza, walczącego z hordami piekielnych potworów. Każdy z dodatkowych epizodów gry składa się z 32 poziomów, na których nie znajdziemy jednak żadnych niewidzianych wcześniej przeciwników czy rodzajów broni. Niezmieniona pozostała też oprawa graficzna gry. Na wyróżnienie zasługuje jednak fakt, że na nowych poziomach bawić możemy się także w trybie multiplayer, przewidzianym dla max. 8 osób w sieci lokalnej.
Populous: The Beginning
Strategiczne 30 listopada 1998
Trzecia odsłona popularnej serii strategicznej, która była jednym z prekursorów gatunku powszechnie nazywanego „symulatorem boga”. Gra przynosi masę nowości, w tym po raz pierwszy prezentuje akcję w pełnym trójwymiarze.
Test Drive 4
Wyścigi 3 listopada 1997
Czwarta odsłona popularnej serii gier wyścigowych, która stara się w miarę realistycznie oddawać zmagania superszybkich samochodów po ulicach miast i bezdrożach.
Syndicate Wars
Akcji 31 lipca 1997
Utrzymana w klimatach science fiction produkcja łącząca elementy gier akcji i strategii. Syndicate Wars od studia Bullfrog Productions pozwala wcielić się w dowódcę doskonale wyszkolonych futurystycznych żołnierzy.
Ridge Racer Revolution
Wyścigi 3 grudnia 1995
Druga część zręcznościowej gry wyścigowej, w której autorzy dodali kilka nowych trybów i opcji. Ponownie zmagania cechują się dużą dynamiką i mają niewiele wspólnego z prawdziwą walką na torze.
Motor Toon Grand Prix 2
Wyścigi 24 maja 1996
Druga odsłona cyklu zręcznościowych gier wyścigowych, stworzonego przez studio Polys Entertainment. W Motor Toon Grand Prix 2 wcielamy się w jednego z ośmiu zawodników i walczymy o zwycięstwo na pięciu zróżnicowanych trasach – sukces zapewnia nie tylko opanowanie modelu jazdy i poznanie poszczególnych torów, lecz także umiejętne wykorzystanie power-upów rozrzuconych na torach.
Armored Core: Project Phantasma
Akcji 4 grudnia 1997
Kontynuacja wydanej w 1997 roku produkcji Armored Core, gry akcji z widokiem TPP. Projekt rozwija elementy oryginału, pozwalając graczom wypróbować nowe typy broni i mechów na rozmaitych mapach.
Armored Core: Master of Arena
Akcji 4 lutego 1999
Trzecia gra z serii Armored Core, w której posiadacze konsoli toczą dynamiczne potyczki za sterami nowoczesnych robotów. Kontynuacja oferuje nowe tryby zabawy i działa na zmodyfikowanym silniku graficznym.
Krazy Ivan
Akcji 30 stycznia 1996
Pierwszoosobowa strzelanka, w której gracze przejmują kontrolę nad rosyjskim pilotem robota bojowego, który broni różnych regionów Ziemi przed inwazją kosmitów.
Assault Rigs
Akcji 1 lutego 1996
Gra akcji z elementami symulatora, w której zasiadamy za sterami wirtualnych czołgów i bierzemy udział w brutalnych rozgrywkach. Oprócz kilkudziesięciu misji opracowanych z myślą o zabawie w pojedynkę, Assault Rigs oferuje poziomy stworzone do zabawy w trybie multiplayer. Na uwagę zasługuje także oprawa graficzna, utrzymana w stylistyce budzącej skojarzenia z kultowym filmem Tron.
Blast Radius
Akcji 30 lipca 1998
Przygotowana przez studio Psygnosis, autorów serii Colony Wars, kosmiczna strzelanka o wysokim stopniu trudności. Produkcja stawia na zręcznościowy model zabawy, sprawdzając umiejętności gracza w szeregu dynamicznych misji.
Street Skater 2
Sportowe 1 marca 2000
Kontynuacja gry sportowej z 1999 roku. Podobnie jak pierwowzór, Street Skater 2 skupia się na pokonywaniu za pomocą deskorolki różnorodnych tras. Zadaniem gracza jest nie tylko osiągnięcie jak najlepszych wyników czasowych, ale także wykonywanie efektownych trików.