Spotify zacznie bez ostrzeżenia dawać bany za blokowanie reklam
Spotify zmieni wkrótce sposób traktowania użytkowników blokujących reklamy. Firma zamierza bez ostrzeżenia dawać bany na konta, na których wykryte zostaną ad blockery.
Walka z blokowaniem reklam robi się coraz ostrzejsza. Specjalizujący się w streamingu muzyki serwis Spotify poinformował, że wkrótce zacznie banowanie użytkowników, u których wykryte zostanie stosowanie ad blockerów. Dotyczy to jedynie kont darmowych, gdyż jedną z zalet subskrypcji jest brak reklam.
Obecnie po wykryciu ad blockera konto ulega zawieszeniu, a użytkownicy otrzymują e-mail z ostrzeżeniem. Pełna funkcjonalność zostaje przywrócona, jeżeli osoba wyłączy program blokujący reklamy lub wykupi subskrypcję.
Nowe zasady wejdą w życie 1 marca tego roku. Od tego dnia po wykryciu blokowania reklam Spotify od razu nałoży ban na konto, bez żadnych wcześniejszych ostrzeżeń lub e-maili.
Spotify twierdzi, że około 2% użytkowników korzystających z darmowych kont stosuje ad blockery. Osoby te nie generują żadnych przychodów dla firmy oraz artystów udostępniających utwory w serwisie.
Przypomnijmy, że przedwczoraj Spotify pochwaliło się, że liczba użytkowników serwisu przekroczyła 207 mln. 36% spośród nich, czyli 96 mln osób, opłaca subskrypcję. Ostatni kwartał ubiegłego roku był pierwszym, w którym firma wykazała zysk zamiast strat.
Ostatnie tygodnie to dla firmy okres dużych inwestycji. Kilka dni temu wykupiła ona specjalizujące się w podcastach serwisy Gimlet i Anchor. Spotify zamierza w tym roku zainwestować w tę kategorię ok. 400-500 mln dolarów.