Google i YouTube odetną od monetyzacji twórców negujących zmiany klimatu
Google i YouTube zaczną zwalczać kolejne antynaukowe treści. Tym razem padło na materiały negujące zmiany klimatu spowodowane działalnością człowieka.
Wygląda na to, że Google poważnie podchodzi do walki z dezinformacją. Tydzień temu poinformowano, że w serwisie YouTube należącym do giganta z Mountain View banowane będą treści rozpowszechniające fałszywe informacje na temat szczepień na COVID-19. Teraz polityka walki z dezinformacją rozszerzona została na kolejny temat.
Google ogłosiło bowiem, że od metod monetyzacji odcięci zostaną wszyscy twórcy, którzy odpowiadają za treści negujące zmiany klimatu spowodowane działalnością człowieka. Tyczyć się to będzie osób korzystających z Google Ads, wydawców oraz kanałów w serwisie YouTube. Twórcy rozpowszechniający informacje, według których zmiany klimatu to spisek lub zwykłe oszustwo, zostaną więc odcięci od dopływu środków, jakie zapewniały im produkowane treści.
Może Cię zainteresować:
- YouTube Rewind na dobre znika z serwisu – koniec znienawidzonych podsumowań
- YouTube z lepszą wyszukiwarką; Google testuje nowe funkcje
W opublikowanym oświadczeniu Google poinformowało, że nowe zasady zostaną wprowadzone w życie przy pomocy automatycznych algorytmów. Poszczególne treści sprawdzać będą jednak ręcznie także odpowiedni pracownicy firmy. Ma to zapobiec sytuacji, w której od możliwości monetyzacji odcinani byliby twórcy, którzy jedynie komentują fałszywe stwierdzenia na temat zmian klimatu.
Według dokumentu opublikowanego przez firmę, nowe zasady wejdą w życie w listopadzie tego roku.