Przy okazji reorganizacji w Ryu Ga Gotoku Studio firma Sega ujawniła, że trwają prace nad kontynuacją Yakuza: Like a Dragon 2.
Firma Sega potwierdziła, że trwają prace nad kontynuacją Yakuza: Like a Dragon (w japońskiej notce prasowej projekt określany jest jako Yakuza 8), czyli zeszłorocznej produkcji, która z sukcesem przeobraziła ten cykl w japońskie RPG. O projekcie wiadomo na razie tylko tyle, że głównym bohaterem pozostanie Ichiban Kasuga. Pierwsze materiały z gry powinniśmy zobaczyć za ok. 6-12 miesięcy.
Niestety grę zapowiedziano przy okazji ujawnienia niepokojących nowin. Ze studia odeszło bowiem dwóch weteranów, którzy kształtowali serię Yakuza od jej początków. Pierwszym z nich jest Toshihiro Nagoshi, czyli dotychczasowy szef odpowiedzialnego za markę zespołu Ryu Ga Gotoku Studio. Był on jedną z najważniejszych osób pracujących nad wczesnymi odsłonami serii, jak również pomysłodawcą spin-offowego cyklu Judgment.
Drugim weteranem, który pożegnał się ze studiem, jest Daisuke Sato, czyli producent większości odsłon serii Yakuza. Nie wiadomo na razie, gdzie przeniosą się dwaj twórcy, ale od pewnego czasu krążą plotki, że Nagoshi pokieruje nowym japońskim zespołem firmy NetEase.
Odejście tak doświadczonych deweloperów może budzić obawy, ale marka Yakuza jest w dobrych rękach. Szefem Ryu Ga Gotoku Studio został Masayoshi Yokoyama, który był producentem oraz głównym scenarzystą praktycznie wszystkich odsłon tej serii, za wyjątkiem pierwszej części i najnowszego Yakuza: Like a Dragon.

Z kolei Ryosuke Horii będzie główną osobą zarządzającą całym cyklem. To kolejny weteran, który zaczynał jako projektant sekwencji walki w Yakuza 3, a potem z odsłony na odsłonę zakres jego obowiązków stopniowo rósł, aż został deweloperem nadzorującym rozgrywkę. Ostatnio był reżyserem Yakuza: Like a Dragon.
Nagoshi i Sato zostawili więc swoje studio oraz markę w dobrych rękach, przekazując pałeczkę ludziom, którzy pokazali, że są w stanie sprostać wymaganiom fanów Yakuzy.
Więcej:Twórcy skasowanego rebootu Perfect Dark znaleźli nowy dom u wydawcy GTA
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
26

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.