FidelityFX Super Resolution od AMD gotowe; lista gier wykorzystujących technologię
Odpowiedź AMD na technologię DLSS, czyli Fidelity FX Super Resolution, jest już gotowa do wprowadzenia. Na początek obsługuje ją siedem gier, z czasem ta liczba ulegnie zwiększeniu.
- FSR od AMD startuje z obsługą siedmiu gier;
- na szczęście lista kart graficznych obsługujących FSR jest znacznie dłuższa.
Wprowadzona przez Nvidię technologia DLSS 2.0 znacznie poprawia szybkość działania gier bez spadku jakości obrazu. Cieszyć się nią mogą jednak tylko posiadacze kart z serii RTX 2000 i RTX 3000. Co mogą zrobić właściciele starszych modeli? Chociażby skorzystać z tego, co proponuje AMD – FidelityFX Super Resolution (FSR). Producent układów graficznych Radeon właśnie oznajmia gotowość swojej technologii i na start publikuje listę gier ją obsługujących.
Lista gier obsługujących AMD FidelityFX Super Resolution (FSR):
- The Riftbreaker;
- Anno 1800;
- Kingshunt;
- Terminator: Resistance;
- 22 Racing Series;
- Godfall;
- Evil Genius 2.
Choć wielu może odczuć niedosyt, to tylko początek. AMD obiecuje sukcesywnie zwiększać liczbę rekordów na tej liście. Ponad 40 deweloperów zgłasza chęć współpracy i wyraża zainteresowanie nową technologią AMD. Do końca roku na listę trafić mają m.in. Far Cry 6, DOTA 2, Resident Evil: Village czy Farming Simulator 22. Oczekuje się także, że AMD FidelityFX będzie od połowy lipca dostępny do bezpłatnego pobrania na GPUOpen – portalu społeczności twórców gier. Mateusz Makowiec, dyrektor ds. technologii w studiu Teyon, twierdzi, że zaimplementowanie FSR jest dość łatwe i nie zabiera dużo czasu:
Zintegrowanie go z silnikiem zajęło może dzień, a potem pozostało dodać odpowiednią opcję do interfejsu użytkownika. Nie musieliśmy wprowadzać żadnych poprawek, po prostu działało.
Karty graficzne zgodne z FSR
AMD nie ogranicza FSR tylko do najnowszych modeli kart graficznych – zgodne mają być Radeony RX 6000, RX 5000, RX 500, niektóre RX 400, a nawet układy RX Vega (pełna lista dostępna pod tym linkiem). Mało tego, technologia ma być też dostępna dla kart graficznych Nvidii. Całkiem możliwe, że posiadacz np. „mocarnego” GTX 1050 Ti będzie mógł cieszyć się z lepszego działania gier, mimo niedostępności DLSS 2.0 dla swojego modelu. Według niektórych informacji, FSR może zmierzać też na konsolę Xbox Series X/S.
AMD obiecuje nawet 2,4-krotny wzrost wydajności przy zastosowaniu trybu Performance technologii FSR. Taki wynik dotyczyć ma niektórych gier, w szczególności wyższych rozdzielczości z włączonym ray tracingiem. Jeśli ważniejsza jest jakość obrazu, można spróbować jednego z pozostałych trzech trybów działania FSR, o mniejszym pozytywnym wpływie na wydajność.