Wizardry: Tale of the Forsaken Land PS2
Próba przeniesiona kultowej PeCetowej sagi na PlayStation 2. Stajemy na czele drużyny śmiałków i toczymy setki walk z wrogo nastawionymi kreaturami. Gra pokłada szczególny nacisk na odpowiedni rozwój prowadzonej ekipy.
Wizardry: Tale of the Forsaken Land Premiera PS2
20grudnia2001
producent: Racjin wydawca: Atlus Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Wizardry: Tale of the Forsaken Land
Kingdom Hearts
Final Fantasy X-2
Xenosaga Episode I: Der Wille zur Macht
Wizardry: Tale of the Forsaken Land to jedna z pierwszych klasycznych gier role-playing wydanych na drugą generację konsoli PlayStation. Saga Wizardry powinna być doskonale znana posiadaczom komputerów osobistych. Pierwsza gra z serii na rynek trafiła w 1984 roku. Co więcej, tytuł ten doczekał się aż siedmiu kontynuacji. W przeciwieństwie do PeCetowych produkcji, za które odpowiedzialny był Sir-Tech, omawiana konsolowa edycja powstała w studiach firmy Racdym. Tale of the Forsaken Land ukazał się wyłącznie na PS2.
Fabuła gry w trakcie właściwej rozgrywki zdecydowanie schodzi na dalszy plan, warto jednak odnotować jej obecność. Akcja opisywanego cRPG-a osadzona została w fikcyjnym królestwie Duhan. W wyniku nieoczekiwanego zbiegu wydarzeń kraina ta została niemal doszczętnie zniszczona. Co więcej, kreatury odpowiedzialne za dokonanie wspomnianej zagłady uprowadziły również królową Duhanu. Gracz staje na czele drużyny śmiałków próbujących doprowadzić do jej oswobodzenia, a także zlikwidowania złowrogich sił.
Tale of the Forsaken Land pod wieloma względami przypomina PeCetową sagę, aczkolwiek z oczywistych względów przygotowano go w nieco zmienionej formie. Modyfikacje objęły przede wszystkim właściwą rozgrywkę, którą nieznacznie uproszczono. Omawiana produkcja w większym stopniu przypomina klasyczne japońskie gry role-playing, pokroju znanej wszystkim posiadaczom konsol serii Final Fantasy.
Kluczowy punkt programu nie stanowi rozbudowany świat gry, cała zabawa rozgrywa się bowiem na bardzo ograniczonym terenie. Najważniejszą rolę odgrywa utworzenie i prowadzenie odpowiednio zróżnicowanej i jednocześnie wyjątkowo silnej drużyny. W przeciwieństwie do wielu innych gier role-playing, w których nowe postaci dołączają do ekipy już w trakcie zabawy, w Wizardry tworzy się ją jeszcze przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki. Do dyspozycji gracza oddano pięć różnych ras oraz osiem klas postaci (m.in. wojownik, mag, nekromanta itp.). Wspomniany już rozwój drużyny obejmuje zarówno gromadzenie różnorakich magicznych przedmiotów (hełmów, tarcz, zbroi itp.), jak i rozwój umiejętności poszczególnych postaci. Istotną rolę w trakcie zabawy odgrywają między innymi magiczne kamienie, które po odnalezieniu można ze sobą łączyć, otrzymując w ten sposób różne typy czarów. Nie mniej ważne jest dbanie o dobre kontakty pomiędzy członkami ekipy, a także wybieranie odpowiednich ustawień taktycznych w trakcie rozgrywania kolejnych starć.
Wydarzenia obserwowane są z perspektywy pierwszej osoby. Zabawa ma zdecydowanie bardziej dynamiczny przebieg, aniżeli miało to miejsce w przypadku PeCetowych produkcji. Gracz jednocześnie może walczyć nawet z kilkunastoma stworami. Zadbano również o odpowiednio dużą ilość okien, informujących o aktualnych współczynnikach członków drużyny. Tale of the Forsaken Land powstał wyłącznie z myślą o pojedynczym graczu.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Nośnik: 1 DVD
Wymagania wiekowe Wizardry: Tale of the Forsaken Land: 12+
Wizardry: Tale of the Forsaken Land Wymagania sprzętowe
PlayStation 2
- Wykorzystuje:
- karta pamięci 8 MB