Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCPSVPS3iOS
Okładka Wizardry: Labyrinth of Lost Souls (PSV)
OkładkaWizardry: Labyrinth of Lost Souls (PSV)

Wizardry: Labyrinth of Lost Souls

Klasyczna turowa gra RPG w widoku FPP. Labyrinth of Lost Souls to jeden z japońskich spin-offów zapoczątkowanej w 1981 roku serii Wizardry, która pomogła ukształtować oblicze komputerowego gatunku role-playing.

RPG | FPP | fantasy | dungeon-crawler | jRPG | PS Plus Premium | singleplayer

Wizardry: Labyrinth of Lost Souls Premiera

16maj2011

PS3

3lis2011

iOS

3gru2015

PSV

15sty2020

PC

producent: Acquire wydawca: XSEED Games Strona oficjalna

Gry podobne do Wizardry: Labyrinth of Lost Souls

Demon Gaze

Stranger of Sword City

Siralim

Wizardry: Labyrinth of the Lost Souls to klasyczna turowa gra RPG, która jest kontynuacją wiekowej już serii Wizardry, której pierwsza odsłona ujrzała światło dzienne w 1981 roku. Była ona prekursorem gatunku i jedną z pierwszych prób przeniesienia zasad papierowych gier role-playing na ekrany komputerów. Za produkcje tytułu odpowiada japońskie studio Acquire. Jest to dosyć wyjątkowa sytuacja, ponieważ przez lata kolejne odsłony Wizardy powstawały wyłącznie na Zachodzie. Jak się jednak okazuje, w Japonii seria od zawsze cieszyła się i nadal cieszy ogromną popularnością. Jest ona na tyle duża, że tamtejsi deweloperzy nabyli prawa do tytułu, wydając do tej pory na swoim rynku co najmniej kilkanaście gier powiązanych z marką.

Gra przenosi nas do świata Athlas, rządzonego niegdyś przez potężną rasę Draguun, potomków smoczych bogów. Jej przedstawiciele posiedli ogromną magiczną wiedzę, jednak ignorancja, jaką się wykazali w jej użyciu, sprowadziła na nich zgubę i stworzone przez nich imperium upadło. Od tamtej pory światem rządzą ludzie, których trzy królestwa stworzyły sojusz gwarantujący stały pokój i dobrobyt. Mimo tej sielanki, w opuszczonych ruinach miast Draguun nadal pozostają ukryte artefakty mogące uwolnić niepojęte zło. Poszukiwaniem tych skarbów zajmują się dzielni bohaterowie liczący na sławę i bogactwo.

Akcję gry obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby i podobnie jak w poprzednich odsłonach Wizardy, większą jej część spędzimy eksplorując wielopoziomowe labirynty lochów i podziemi. Co istotne, nie poruszamy się po nich w pełni swobodnie, albowiem możemy podróżować tylko po wyznaczonych ścieżkach. Lokacje, które przemierzamy są zbudowane z kwadratowych bloków i wpisane w numerowaną siatkę ułatwiającą nawigację. Wszystkie drogi w lochach skręcają pod kątem prostym, a komnaty i pomieszczania są zwykłymi prostokątami. Prostota odwiedzanych lokacji tylko podkreśla esencję gry, którą jest walka i zarządzanie wieloosobową drużyną poszukiwaczy przygód.

Do dyspozycji graczy oddano pięć ras i osiem podstawowych klas postaci, których możliwości wraz z ich rozwojem są wzbogacone przez dodatkowe profesje. Każdego herosa opisuje szereg statystyk, a także charakter (dobry, zły, neutralny). Do naszej drużyny może wejść maksymalnie sześciu bohaterów, których stworzymy i zatrudnimy w mieście. Ponieważ gra nie prowadzi nas za rękę, musimy zadbać o to by różnili się oni klasami i uzupełniali nawzajem w boju.

Walczymy we wspomnianych podziemiach, przy okazji wykonując zadania zlecone przez mieszkańców miasta. Potyczki są generowane losowo, tak więc tuż przed ich rozpoczęciem nie widzimy naszych wrogów. Walka prowadzona jest w sposób turowy. W centrum ekranu widzimy obraz wrogów, natomiast po jego dwóch bokach portrety naszych bohaterów, na których zaznaczono stan ich zdrowia. Z menu wydajemy polecenia użycia magii, specjalnych umiejętności, przedmiotów itd. W czasie naszych podróży natkniemy się na 120 różnych przeciwników, o których możemy dowiedzieć się nieco więcej z mini encyklopedii wbudowanej w grę.

Oprawa graficzna w Wizardry: Labyrinth of the Lost Souls jest wyjątkowo minimalistyczna. Potwory i inni przeciwnicy oraz spotykane w mieście postacie niezależne, statycznymi dwuwymiarowymi grafikami. Same miasto i mieszczące się w nim przybytki, takie jak tawerna czy świątynia, podobnie jak w klasycznych grach z gatunku, ograniczają się jedynie do ilustracji i menu, w którym wybieramy interesujące nas komendy np. wynajęcie pokoju lub uzdrowienie rannych. Odgłosy bohaterów wydawane w czasie walki i inne krótkie kwestie mówione są pozostawione w oryginalnej, japońskiej wersji językowej.

Ostatnia modyfikacja 27 maja 2019

Tryb gry: single player  

Wymagania wiekowe Wizardry: Labyrinth of Lost Souls: 12+

Wizardry: Labyrinth of Lost Souls Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core i5-3230M 2.6 GHz
  • 1 GB RAM
  • karta grafiki Intel HD 4000 lub lepsza
  • 1 GB HDD
  • Windows 7
PS3
iOS
PSV
PC