Werewolves Within
Gra towarzyska wykorzystująca zestawy do rzeczywistości wirtualnej. Za stworzenie tytułu odpowiedzialne jest studio Ubisoft Red Storm, założone przez znanego pisarza Toma Clancy’ego.
producent: Red Storm wydawca: Ubisoft Strona oficjalna
Werewolves Within to wydana na PC i PS4 gra towarzyska, zaprojektowana z myślą o rozgrywce wieloosobowej z wykorzystaniem zestawów rzeczywistości wirtualnej, takich jak Oculus Rift, HTC Vive czy PlayStation VR. Za stworzenie tytułu odpowiedzialne jest studio Ubisoft Red Storm (wcześniej Red Storm Entertainment), założone przez znanego pisarza Toma Clancy’ego i sławne głównie za sprawą bestsellerowych serii Tom Clancy’s Rainbow Six oraz Tom Clancy’s Ghost Recon.
Fabuła
Akcja gry osadzona została w fikcyjnej średniowiecznej wiosce Gallowston, której mieszkańcy każdej nocy terroryzowani są przez grasującego w okolicy wilkołaka. Z tego też powodu każdego wieczora wybrani śmiałkowie spotykają się, aby odgadnąć, który z nich jest w istocie ukrytym pod ludzką postacią potworem.
Mechanika
Mechanika rozgrywki w Werewolves Within oparta została na zasadach popularnej gry towarzyskiej Mafia, powstałej w latach 80. ubiegłego wieku na wydziale Psychologii Uniwersytetu Moskiewskiego. W grze studia Red Storm zmianie uległy jednak realia rozgrywki, a jej uczestnicy, zamiast demaskować obecnych wśród nich członków mafii, starają się ustalić, który z graczy jest terroryzującym wioskę wilkołakiem.
Podczas zabawy gra przydziela poszczególnym uczestnikom losowo wybrane postacie, pełniące w wiosce różne funkcje społeczne. Wśród nich znajdziemy m.in. kowala, młodą kobietę czy typowego wiejskiego głupka. Celem zabawy jest odgadnięcie na podstawie rozmaitych poszlak, rozmów, obserwacji zachowań czy wreszcie własnej intuicji, któremu z uczestników zabawy przypadła w udziale niewdzięczna rola wilkołaka. Ten zaś, aby uniknąć zdemaskowania, może uciekać się do rozmaitych zabiegów: kłamać, przekonywać innych graczy, że się mylą lub zawiązywać tajne układy z uczestnikami rozgrywki, zdradzając im w sekrecie swoją prawdziwą tożsamość.
Nie bez znaczenia dla przebiegu zabawy są także specjalne role przydzielane poszczególnym graczom. O ile bowiem standardowy mieszkaniec wioski nie dysponuje w zasadzie żadnymi wyjątkowymi zdolnościami, w trakcie zabawy może on nabywać umiejętności ułatwiające identyfikację wilkołaka. I tak np. tropiciel może przysuwać się w kierunku wybranych uczestników sprawdzając, czy z ich strony nie dobiega czasem charakterystyczny ryk wilkołaka, obserwator potrafi odkryć tożsamość innej osoby dzięki wyostrzonemu zmysłowi obserwacji, zaś sprzedawczyk pomoże potworowi, wyprowadzając w pole innych mieszkańców wioski.
Tryby gry
Werewolves Within zaprojektowane zostało z myślą o rozgrywce wieloosobowej, w której udział może wziąć od pięciu do ośmiu graczy. Tym samym produkcja studia Red Storm jest jednym z pierwszych tytułów przeznaczonych na gogle VR, który koncentruje się na trybie multiplayer.
Kwestie techniczne
Pod względem technicznym, wydany na PC i PS4 Werewolves Within oferuje barwną, lekko kreskówkową oprawę graficzną, utrzymaną w klimacie średniowiecznego fantasy. Jednocześnie całość pomyślana została w ten sposób, aby jak najlepiej wykorzystać unikalne możliwości zestawów rzeczywistości wirtualnej, a wydarzenia ukazane zostały oczywiście z perspektywy pierwszej osoby. Dodatkowo gra wiernie odwzorowuje wszelkie ruchy i gesty wykonywane przez graczy, a także ton i głośność wypowiadanych przez nich kwestii. Podczas zabawy możemy więc m.in. przysuwać się do innych uczestników rozgrywki, szeptać im do ucha, czy wygłaszać przemowy, które przekonają pozostałych o naszej niewinności.
Ostatnia modyfikacja 25 listopada 2016
Tryb gry: multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: 5 - 8
Klasyfikacja PEGI Werewolves Within
Werewolves Within Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5-4590 3.3 GHz/AMD FX 8350 X8 4.0 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970/Radeon R9 290 lub lepsza
- Windows 7(SP1)/8.1/10