Victory PC
Victory jest grą strategiczną typu MOBA, stworzoną przez studio Petroglyph, autorów End of Nations. Produkcja pozwala toczyć wieloosobowe bitwy na frontach drugiej wojny światowej.
Victory jest strategią osadzoną w realiach II wojny światowej. Tytuł stworzyli weterani gatunku – studio Petroglyph, odpowiedzialne za takie tytuły jak End of Nations, Star Wars: Empire at War, czy Universe at War: Earth Assault (członkowie ekipy maczali również palce przy powstawaniu gier z serii Command & Conquer, Warhammer 40: Dawn of War, czy Company of Heroes). Gra przypomina strategię czasu rzeczywistego, lecz w odróżnieniu od typowego RTS-a, zrezygnowano z rozbudowy bazy, w całości skupiając uwagę graczy na dowodzeniu armiami. Produkcji najbliżej do gry typu MOBA, w której uczestnicy łączą się w rywalizujące drużyny, walczące na zamkniętych mapach.
Starcia w Victory toczą się na północnoafrykańskim froncie drugiej wojny światowej w 1941 roku. Gracze stają po stronie Aliantów (pod przewodnictwem armii brytyjskiej) lub państw Osi (reprezentowanych głównie przez niemiecki Afrika Korps).
By rozpocząć zabawę gracze formują kilkuosobowe drużyny, stojące po przeciwległych stronach barykady. Przed każdym starciem spośród posiadanej puli jednostek uczestnicy wybierają niewielkie oddziały, które poprowadzą do boju. Każda jednostka ma określoną specjalizację, z czym wiążą się jej słabe i mocne strony. Podczas meczu nie da się odbudować utraconej armii – po śmierci ostatniego żołnierza gracz zostaje wyeliminowany. Tego typu mecze trwają krótko, od 15 do 20 minut, ale za to są przepełnione akcją, ponieważ gracze nie muszą poświęcać cennego czasu na żmudne budowanie punktów wypadowych i tworzenie armii.
Oddziały zdobywają w bitwach doświadczenie, wraz z którym stają się coraz skuteczniejsze. Za osiąganie celów misji gracze nagradzani są wirtualnymi pieniędzmi. Przydają się one przy zakupie nowych typów jednostek, rozkazów specjalnych i różnego rodzaju ulepszeń.
Zwycięstwo wymaga ścisłej współpracy. Można je osiągnąć poprzez zniszczenie wroga lub zajęcie i utrzymanie strategicznych punktów na mapie. Duże znaczenie ma umiejętne wykorzystanie otoczenia. Wojska mają ograniczony zasięg wzroku, tak więc sprytny dowódca może ukryć się za przeszkodą, aby złapać wroga w zasadzkę. Natomiast podczas obrony warto obierać pozycje na wzgórzu lub zaczaić się w miejscu bogatym w osłony.
Victory zbudowane jest na autorskim silniku studia Petroglyph, GLYPHX Online, stworzonym z myślą o rozgrywce typu multiplayer. Choć tytuł nie może poszczycić się przepychem graficznym, to zachowuje odpowiedni balans pomiędzy schludną oprawą, a wydajnością.
Victory skupia się przede wszystkim na zabawie wieloosobowej, ale istnieje możliwość rozegrania meczy z botami, kierowanymi przez SI.
Ostatnia modyfikacja 7 marca 2013