Tribes: Aerial Assault PS2
Poboczna odsłona popularnej serii pierwszoosobowych strzelanin sieciowych Tribes, przygotowana specjalnie z myślą o PlayStation 2. W ogólnych założeniach gra bazuje na znanych rozwiązaniach cyklu.
Tribes: Aerial Assault Premiera PS2
24września2002
producent: Inevitable Entertainment wydawca: Sierra Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Wydana na konsoli PlayStation 2 gra Tribes: Aerial Assault to osadzona w realiach science-fiction strzelanina FPS, stanowiąca poboczną odsłonę popularnego pecetowego cyklu sieciowych strzelanek Tribes. W odróżnieniu od pełnoprawnych części cyklu, stworzonych przez studio Dynamix, konsolowa edycja gra jest dziełem studia Inevitable Entertainment, założonego przez byłych pracowników legendarnego studia Acclaim. Mimo że gra w ogólnych założeniach mocno bazuje na swojej bezpośredniej poprzedniczce Tribes 2, nie mamy tu jednak do czynienia ze zwykłym portem, ale produkcją przygotowaną specjalnie pod kątem graczy konsolowych.
Akcja gry toczy się pięć lat po wydarzeniach, ukazanych w Tribes 2, tzn. w roku 3945. Choć inwazja barbarzyńskiej rasy BioDerm została powstrzymana, buntownicy nie zamierzają tak łatwo złożyć broni i przypuszczają kolejny atak – tym razem gdzieś na uboczu kontrolowanego przez ludzi uniwersum. Podczas rozgrywki wcielamy się w nowo zrekrutowanego żołnierza J. Ransoma, który po przejściu odpowiedniego treningu bierze udział w kolejnych misjach, których stawką są już nie tylko interesy jego własnej frakcji, ale przede wszystkim dobro całej ludzkości.
Podobnie jak dwie poprzednie gry z cyklu Tribes, także i Aerial Assault koncentruje się przede wszystkim na zabawie wieloosobowej, będąc jedną z pierwszych produkcji, wykorzystujących stworzony dla PlayStation 2 Network Adapter. W rozgrywce może brać udział maksymalnie do 16 graczy, możliwa jest też gra we dwójkę (offline i online) na jednej konsoli. Oprócz tak typowych trybów rozgrywki, jak Capture the Flag, Deathmatch i Team Deathmatch, do dyspozycji graczy oddano także tryb Assault (w którym dwie drużyny naprzemiennie atakują lub bronią ufortyfikowanej bazy) oraz Hunted (będący rodzajem zabawy „wszyscy na jednego”). W odróżnieniu od pecetowych odsłon serii, konsolowi gracze otrzymali dodatkowo coś na kształt kampanii jednoosobowej, stanowiącej połączenie różnych elementów rozgrywki sieciowej, w której role graczy przejmują boty.
Tribes: Aerial Assault to także spora ilość zmian w kwestii mechaniki, wynikających w głównej mierze z nieco innej specyfiki konsol i preferencji konsolowych graczy. W porównaniu do pecetowego pierwowzoru gra stała się znacznie szybsza i bardziej dynamiczna. Zwiększono prędkość poruszania się pojazdów i szybkostrzelność broni, choć w zamian za to zarówno broń konwencjonalna, jak i wieżyczki strzelnicze zadają dużo mniej obrażeń. Wydłużono czas działania jetpacków, a także zwiększono ich siłę, dzięki czemu możemy wykorzystywać je na znacznie większych dystansach. Aby nieco ułatwić sterowanie za pomocą gamepada, oddano zaś do dyspozycji graczy specjalny, trójstopniowy system autocelowania.
Ostatnia modyfikacja 3 listopada 2015
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / podzielony ekran Liczba graczy: 1 - 16
Wymagania wiekowe Tribes: Aerial Assault: 12+
Tribes: Aerial Assault Wymagania sprzętowe
PlayStation 2
- Wykorzystuje:
- Network Adapter