To the Star PC
Polska gra survivalowa TPP od twórców strategii Gord. W To the Star zwiedzamy samotnie lub w kooperacji otwarty świat inspirowany Alicją w Krainie Czarów. Ciekawostką jest tutaj mechanika przyrządzania jedzenia, które wzmacnia postać lub osłabia wrogów (gdy nim w nich rzucimy).
To the Star Premiera PC
wczesny dostęp
luty2025
data nieogłoszona
producent: Covenant.dev wydawca: Covenant.dev
Polskie napisyAngielskie napisy i dialogi
To the Star jest grą survivalowo-przygodową, która przenosi nas do świata fantasy inspirowanego Alicją w Krainie Czarów. Za opracowaniem tej produkcji stoi niezależny zespół Covenant.dev. Mowa o polskim studiu deweloperskim z Warszawy, które w 2023 roku dostarczyło projekt Gord.
Mechanika
W To the Star akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Tytuł oddaje nam do dyspozycji otwarty świat; znajdziemy w nim zarówno malownicze, spokojne plenery, jak i pełne niebezpieczeństw lokacje. W grze zaimplementowano cykl dnia i nocy, który wpływa na to, jakie istoty napotkamy na swojej drodze oraz ich zachowanie, a także na to, które zasoby i obszary zostaną nam udostępnione.
Naszą bazę wypadową stanowi lokacja zwana Briefbase, do której możemy przenosić się w dowolnym momencie, gdyż kontrolowana przez nas postać przechowuje ją w swojej aktówce i nieustannie ma ją przy sobie. Wizyty w Briefbase pozwalają nam odpoczywać po wyprawach i przygotowywać się na następne.
W trakcie zabawy gromadzimy zasoby, które służą nam do craftingu. Przy jego pomocy wytwarzamy przydatne narzędzia, ubrania oraz broń białą i dystansową, a także przyrządzamy posiłki. Składnikami tych ostatnich mogą być m.in. nasze emocje bądź „słodycz” pozyskiwana z łapanych przez nas istot zwanych Słodziakami (ang. Sweet Cuties). Warto przy tym pamiętać, że z czasem wszystkie przedmioty ulegają zużyciu, a w konsekwencji – zniszczeniu.
Starcia z przeciwnikami są dynamiczne, a w ich trakcie robimy użytek nie tylko z mieczy i łuków, lecz również z innych środków zapewniających nam przewagę nad nieprzyjaciółmi. Wspomniane wcześniej posiłki zapewniają naszej postaci różnorodne wzmocnienia (tzw. buffy). Ponadto miotając we wrogów określonymi potrawami, można nakładać na nich rozmaite negatywne efekty (debuffy). Przykładowo: rzuciwszy w adwersarza zmniejszającą babeczką, sprawimy, że ten skurczy się i przestanie stanowić dla nas zagrożenie.
Jednak tego typu modyfikatorami nie możemy „ładować” naszej postaci i jej przeciwników w nieskończoność; gdy ich żołądki się wypełnią, nie są w stanie dalej przyjmować jedzenia czy picia. Co prawda mogą „beknąć”, by zrobić w brzuchach miejsce, jednak ta czynność resetuje wszystkie dotychczasowe efekty.
Innym ciekawym rozwiązaniem, z którego możemy korzystać na polu walki, jest rzucanie w nieprzyjaciół aktówką zawierającą naszą bazę. Co prawda samo trafienie nie wyrządza im krzywdy, jednak po zasadzeniu w kryjówce określonych roślin (na przykład wybuchowych) możemy wywoływać w ten sposób specjalne efekty.
Tryby gry
W To the Star można grać w pojedynkę lub w trybie współpracy przez Internet dla maksymalnie czterech osób.
Kwestie techniczne
To the Star działa w oparciu o technologię Unreal Engine 5. Produkcja oferuje pełne wsparcie dla modów, pozwalając graczom tworzyć własne przedmioty, stworzenia czy lokacje.
Ostatnia modyfikacja 15 lutego 2024
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: 1-4
Wymagania wiekowe To the Star: 12+
To the Star Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5-6600 3.3 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / Radeon R9 380 lub lepsza
- 20 GB HDD
- Windows 10 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i7-9700K 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 7600X 4.7 GHz
- 16 GB RAM
- karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1080 / Radeon RX 5700 XT lub lepsza
- 20 GB HDD
- Windows 10 64-bit