The Orion Project PC
Guardians of Orion
Osadzona w realiach science fiction strzelanina z gatunku twin-stick shooterów, będąca prequelem dynamicznej, wieloosobowej strzelanki Orion: Prelude i jednocześnie duchowym spadkobiercą całej serii autorstwa Spiral Game Studios.
The Orion Project Premiera PC
wczesny dostęp
1grudnia2015
20marca2017
Steam
20marca2017
producent: Spiral Game Studios wydawca: TREK Industries Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Guardians of Orion to osadzona w realiach science fiction strzelanina na PC, należąca do kategorii „twin-stick shooter”. Gra jest duchowym spadkobiercą i jednocześnie prequelem wydanego w 2014 roku Orion: Prelude – dynamicznej strzelanki FPS, nastawionej na rozgrywkę wieloosobową. Obie z opisywanych tu produkcji (jak i cała seria) to efekt współpracy niezależnego Spiral Game Studios z firmą TREK Industries.
Fabuła
Akcja gry osadzona została 10 lat przed wydarzeniami znanymi z Orion: Prelude, a podczas rozgrywki przenosimy się ponownie na tytułową planetę Orion, gdzie toczą się zaciekłe boje pomiędzy zamieszkującymi ją dinozaurami, a pragnącymi czerpać korzyści z zasobów naturalnych ludźmi. Zanim jeszcze doszło do opisanego w poprzedniczce wyczerpania surowców, które zmusiło ludzkość do sięgnięcia po nieco starsze i mniej kosztowne technologie, eksploatacja znajdowała się w stanie prawdziwego rozkwitu. Dlatego też w Guardians of Orion przyjdzie nam skorzystać z całej masy futurystycznego uzbrojenia i gadżetów, niedostępnych w poprzedniej odsłonie serii.
Mechanika
W przeciwieństwie do wszystkich poprzednich części cyklu (a właściwie jednej – gdyż ORION: Prelude był w istocie ulepszoną wersją dwóch wcześniejszych produkcji), reprezentujących gatunek FPS – w przypadku Guardians of Orion mamy do czynienia z nieco bardziej klasyczną strzelaniną, której akcja ukazana została w widoku z góry. Cała zabawa ma jednak podobne cele, a istotą rozgrywki jest nieustanna walka z kolejnymi hordami przeciwników, wśród których znalazły się te już znane, jak i całkiem nowe gatunki dinozaurów oraz nieobecne w poprzedniej części gry drony. Do dyspozycji graczy oddano trzy zróżnicowane klasy tytułowych strażników, z których każdy odznacza się nieco innymi zdolnościami, mającymi istotny wpływ na przebieg rozgrywki. W grze nie zabrakło oczywiście szerokiej gamy uzbrojenia, szeregu przydatnych power-upów, a także wzorowanego na produkcjach RPG systemu rozwoju postaci.
Tryby gry
W wydanym na PC Guardians of Orion przewidziano możliwość zabawy w trybie dla jednego gracza, jednakże gra zaprojektowana została w szczególności pod kątem rozgrywki kooperacyjnej, zarówno przez internet, jak i lokalnie. Dla wielbicieli rywalizacji przygotowano zaś także opcję PvP.
Kwestie techniczne
Pod względem oprawy, Guardians of Orion łączy dość klasyczną perspektywę z nowoczesną technologią, uzyskaną dzięki zaawansowanemu silnikowi graficznemu Unreal Engine 4. Sami twórcy określają zaś swoją grę jako „inspirowane konsolą SNES doświadczenie gamingowe w nowoczesnym wydaniu”. Zgodnie ze specyfiką rozgrywki, w grze nie mogło również zabraknąć pełnego wsparcia dla współczesnych kontrolerów gier.
Ostatnia modyfikacja 2 grudnia 2015
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / wspólny ekran
Wymagania wiekowe The Orion Project: Odpowiednia dla każdego wieku.
The Orion Project Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core 2 Duo 2.4 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 512 MB GeForce GTX 460 lub lepsza
- 8 GB HDD
- Windows Vista SP2
- Zalecane:
- Intel Quad Core
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 650 lub lepsza
- 8 GB HDD
- Windows 7/8 64-bit