The Journeyman Project: Pegasus Prime PC
Pegasus Prime to odświeżona wersja pierwszej części cyklu The Journeyman Project, oferująca lepszą oprawę graficzną i płynniejsze animacje. Akcja gry przedstawiona jest z perspektywy głównego bohatera i porusza problematykę podróży w czasie.
The Journeyman Project: Pegasus Prime Premiera PC
28marca2014
producent: Presto Studios wydawca: Bandai Namco Entertainment
Angielskie napisy i dialogi
The Journeyman Project: Pegasus Prime to osadzona w realiach science-fiction, pierwszoosobowa gra przygodowa, będąca kompletnym remakiem wydanej w 1992 roku produkcji The Journeyman Project. Za powstanie obu wersji gry odpowiada to samo, amerykańskie studio Presto, które po siedmiu latach od premiery pierwowzoru, postanowiło zaoferować graczom nową wersję swej debiutanckiej produkcji, przystosowaną do współczesnych standardów i wolną o problemów technicznych, stanowiących jedną z największych bolączek oryginału. Opisywany tytuł ukazał się pierwotnie w czerwcu 1997 roku, wyłącznie na komputerach Macintosh. Pecetowa wersja gry pojawiła się na rynku dopiero siedemnaście lat później i dystrybuowana była na nośnikach DVD lub w wersji cyfrowej, za pośrednictwem serwisu GOG.com.
Fabuła
Warstwa fabularna gry The Journeyman Project: Pegasus Prime stanowi wierne odzwierciedlenie fabuły, ukazanej w pierwowzorze z 1992 roku. Cała historia osadzona została w XXIV wieku i osnuta wokół możliwości podróży w czasie, umożliwionej przez tytułowy projekt Journeyman i opracowaną w jego ramach maszynę czasu o nazwie Pegasus. W grze wcielamy się w rolę Agenta 5, który w przeciwnieństwie do oryginalnej gry obdarzony został prawdziwą tożsamością niejakiego Gage’a Blackwooda. Nasz protagonista reprezentuje rządową Agencję Ochrony Czasu TSA (ang. Temporal Security Annex), a jego zadaniem jest wykorzystanie wspomnianej maszyny czasu, celem przeniesienia się w przeszłość i udaremnienia działań trzech androidów, wysłanych tam celem zmiany biegu historii.
Mechanika
Podstawowe założenia rozgrywki w grze The Journeyman Project: Pegasus Prime pozostały zgodne z wizją wydanego pięć lat wcześniej pierwowzoru. Akcję gry obserwujemy więc z perspektywy pierwszoosobowej, a podczas zaabwy zajmujemy się przede wszystkim eksploracją, zbieraniem poszlak i przedmiotów oraz rozwiązywaniem kolejnych zagadek logicznych, dzięki którym posuwamy fabułę opowieści do przodu.
Jeśli nie liczyć częściowo usprawnionej mechaniki zagadek, jedną z największych nowości gry stanowi zastosowanie modelu poruszania się znanego z drugiej części cyklu, tzn. z wydanego w 1995 roku The Journeyman Project 2: Buried in Time. W odróżnieniu od pierwowzoru, w którym poruszaliśmy się w sposób skokowy, przypominający ówczesne gry cRPG z kategorii dungeon crawlerów, w nowej wersji gry model poruszania się stał się płynny, podobnie jak to miało miejsce w drugiej odsłonie cyklu. W wyniku tego zabiegu, statyczne lokacje pierwowzoru wzbogacone zostały animacjami ruchu, które znacznie bardziej odpowiadały współczesnym standardom gier wideo.
Kwestie techniczne
W porównaniu do wydanego w 1992 roku pierwowzoru, główne zmiany w grze The Journeyman Project: Pegasus Prime polegały na podrasowaniu oprawy audiowizualnej tytułu, wykorzystującej autorski silnik o nazwie Pegasus Engine. Mimo że sam interfejs gry pozostał praktycznie niezmieniony, a okno akcji nadal stanowi tu tylko część powierzchni ekranu, wyraźnej poprawie uległa jakość i płynność animacji oraz poziom oprawy dźwiękowej tytułu. Jedną z kluczowych nowości w grze stanowi zaś wspomniana wyżej możliwość płynnego poruszania się bohatera, a także nakręcone od nowa sceny FMV (ang. full-motion video), w których pojawia się część aktorów, znanych z wydanej w 1997 roku, drugiej odsłony cyklu.
Ostatnia modyfikacja 6 czerwca 2016
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe The Journeyman Project: Pegasus Prime: Odpowiednia dla każdego wieku.