Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra The First Berserker Khazan

14.01.2024 00:22
massu
1
massu
32
Chorąży

Może być ciekawe :)

13.12.2024 12:15
ixi1992
2
odpowiedz
1 odpowiedź
ixi1992
96
Pretorianin

Serio brak języka polskiego?

17.01.2025 12:18
2.1
tr00y
32
Pretorianin

No raczej nie powinno być to zaskoczeniem. Deweloper raczej nie jest polski (byłaby o tym wzmianka, wydawca chyba jest z Korei), poza tym jego poprzednie gry też nie miały spolszczenia. To i tutaj raczej nie ma co na to liczyć.

17.01.2025 17:03
Voytasz
3
odpowiedz
Voytasz
28
Chorąży

Mam kilka godzin dema za sobą. Fajna gra szkoda ze nie ma polskich napisów. Angielskiego mam dość w pracy a jak chce się zrelaksować to wolę po polsku

post wyedytowany przez Voytasz 2025-01-17 17:03:46
18.01.2025 13:53
insight
4
odpowiedz
insight
50
Chorąży

Niestety na PC standardowe dla Unreal Engine problemy ze stutteringiem. Czy kiedykolwiek pojawią się gry, które ogarną ten problem czy każda gra na tym Engine będzie tak miała?

20.01.2025 20:11
5
odpowiedz
krontes
44
Pretorianin

Początek bardzo pozytywnie.
Czuć mocno siłę ataków.
Starcia są dosyć powolne nastawione na nauczenie się ruchów przeciwnika.

23.01.2025 19:39
HETRIX22
6
odpowiedz
HETRIX22
208
PLEBS

Opis gry na tej stronie: The First Berserker: Khazan to gra RPG akcji, wzbogacona o system walki, którego nie powstydziłby się rasowy slasher.
Nie... to nie jest slasher, to jest soulslike. Trailery i opisy faktycznie wskazywały na slashera i miałem sporą chęć na tą gierkę, ale niestety. Cztery trafienia przez wroga i umierasz. Każdy cios musi być przez nas zaplanowany i po kilku uderzeniach już musimy robić unik lub blok. Musimy nauczyć się schematów uderzeń wrogów bo nie możemy pozwalać sobie na chociaż jedno trafienie wroga. Są też inne mechaniki wzięte prosto z Dark Souls jak fiolki "estusa", charakterystyczne napisy po zgodnie, krytyczny cios w plecy, postać traci stamine od samego biegania. Opis powinien brzmieć raczej The First Berserker: Khazan to gra o systemie walki, którego nie powstydziłby się rasowy soulslike.

post wyedytowany przez HETRIX22 2025-01-23 19:41:49
23.01.2025 23:02
7
odpowiedz
eldend
1
Junior

Gra jest dospermiona, top tier soulslike

18.03.2025 17:23
RafNex
👎
8
1
odpowiedz
1 odpowiedź
RafNex
33
Pretorianin

Brak języka polskiego, wysoka cena, DRM Denuvo i brzydka grafika! Podziękuję...

28.03.2025 13:15
Marder
8.1
Marder
261
Senator

Oj widać że dema nie ograłeś. Grafika niby rysunkowa kreska ale tylko w przerywnikach. Podczas gry pięknie to wygląda, bardzo realistycznie.

22.03.2025 13:30
9
odpowiedz
Ulvhedin
2
Junior

Byle do poniedziałku. Preorder Deluxe już kupiony, czekam z niecierpliwością. Cudo.

22.03.2025 17:57
10
odpowiedz
zjazd
82
Pretorianin

Ogralem demo i moze byc niezle. Grafika jest interesujaca niby rysunkowa a bardzo realistyczna w tym samym czasie. Trochę walka drętwa, ale jestem świeżo po Rise of the Ronin i może stąd ten kontrast.

29.03.2025 10:02
👍
11
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
zjazd
82
Pretorianin

Bardzo dobry soulslike, chyba nawet najlepszy nie od From Software. Jestem już daleko w kampani i inspiracje FS są glębokie nawet wstawili gościa od dzbanków, nie wygląda jak alexander ale wiadomo. Co jest dobre to przedewszystkim wszystkie sztuczki jakie są dostępne są użyteczne i zmieniają losy bitwy. Nigdy nie używalem tylu itemów co tutaj. Skille z drzewka rozwoju bardzo potężne to nie tylko inna animacja ale niosą inne zalety. Gra jest trudna, zwlaszcza na początku dlugo musialem się nauczyć jak grać, że najlepszy jest blok i to ten perfekcyjny. Grafika spoko ale później poczas eksploracji bardziej skomplikowanych miejscówek wszystko wydaję się jakby zlane. Warto pokombinować z ustwieniami graficznymi bo czasem low wygląda lepiej niż high. Kilka bardzo dobrych wlasnych patentow jak np zdobywanie malej ilosci xpa przy nieudanych próbach na bosach. Przez co można podlvlować jak nie dajemy rady. Summony też fajny pomysl z potrzebą pokonania ich przed możliwością użycia. Dla fanów soulslike pozycja obowiązkowa.

29.03.2025 15:12
11.1
hawa007
9
Chorąży

Dziwie sie ,ze tak cicho jest o tej grze tutaj. Niepamietam kiedy ostatni raz walki z bossami dawaly mi tyle frajdy

30.03.2025 10:28
Minas Morgul
11.2
Minas Morgul
252
Szaman koboldów

Prawda?
Czekam w tym roku na tyle rzeczy i mam tak dużą kupkę świetnych gier do ogrania, że celowo chciałem zignorować Khazana. Planowałem tego nie sprawdzać, nie grać w to, bo mam na liście kilka tytułów, które już kupiłem, a których jeszcze nie zainstalowałem. A ja o dziwo kończę gry, więc przechodzę zawsze wszystko do końca.

Ale jednak skusiły mnie dobre opinie o grze.

Jestem na wczesnym etapie, widziałem może trzech bossów. Początek może mnie jakoś nie urzekł, ale totalnie przepadłem, gdy zagrałem przeciwko pierwszemu bossowi.

Oni są zrobieni fantastycznie. Mam wrażenie, że bossowie przede wszystkim nie idą w bullshit. Dają fajne okienka do ataku, jednocześnie mają chamskie combosy, potrafią nas pokiereszowac. Są jednak ogromnie czytelni, bardzo ciekawie zrealizowani. Dodatkowy aspekt RPGowego rozwoju postaci, synergie ze sprzętem. Bardzo podoba mi się to, że to nasza postać ma dużo narzędzi w swoim zanadrzu, a gra wcale nie prowadzi za rączkę zbędnymi tutorialami. Owszem, dostajesz wytłumaczenie podstaw, ale combosy trzeba sobie samemu rozpracować. I tak, przypadkiem trafiłem na ciekawe ciosy z rozbiegu. Gra daje graczowi dużo przestrzeni na samodzielne odkrycie mechanik i to jest ogromny plus. To samo lubię w grach FS, że nie wszystko jest od razu podane na tacy.

Moim zdaniem jest to produkt do trzykrotnego przejścia. Na samym początku wybrałem greatsworda i uczucie walki nim jest świetne. Ale równie dobrze bawiłem się początkowo podwójną bronią, więc wiem, że do tego wrócę.

Napiszę coś więcej, jak utopię w to więcej godzin, ale na razie fundamenty gry są zrealizowane kapitalnie. Nie przeszkadza mi linióweczka, a w przeciwieństwie do Wukonga, gdzie moim zarzutem były niewidzialne ściany, tutaj tego nie ma. Moim zdaniem gierka zasługuje na większy szum ;).

post wyedytowany przez Minas Morgul 2025-03-30 10:31:26
30.03.2025 16:30
👍
12
odpowiedz
Arturo1973
74
Konsul
9.0

The First Berserker: Khazan okazał się być świetną grą. Jeszcze jej nie skończyłem, ale już widać, że w swoim gatunku jest to jedna z najlepszych gier. Gra jest dość brutalna i trudna, ale twórcy gry dają możliwość przestawienia się na tryb Łatwy, co jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób, które są początkujące w tego typu grach ewentualnie nie chcą się przesadnie męczyć podczas przechodzenia gry.
Ten zestaw dodawany do gry za kupno wersji Deluxe jest strasznie przegięty. Nie dostaje się go od razu, najpierw trzeba zabić dwa bossy - Yetugę oraz Blade Phantoma, ale gdy już się założy ten zestaw, to jest to bardzo duże ułatwienie. Ten zestaw z wersji Deluxe można potem cały czas stopniowo ulepszać.
Gra ma świetny klimat, ale bossowie mają niesamowicie dużo HP, walki trwają dość długo i trzeba się po prostu nauczyć dokładnego blokowania, kontrowania i uników.

post wyedytowany przez Arturo1973 2025-03-30 16:32:54
01.04.2025 00:25
13
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Dark Star
32
Centurion

Też zacząłem, ubiłem pierwszego bossa.
Trochę mi krwi napsuł bo jestem świeżo po Dark Souls 3 i muszę się przestawić z timingami i wyczuciem postaci.

Póki co miks Sekiro i Wukonga plus stamina z soulsów ale jeszcze wolniej się odnawiająca.

Właściwie większość moich zgonów była przez pasek staminy, niesamowicie powoli się napełnia jak już zjedzie do 0.

Graficznie jest spoko ale tak jak jestem fanem anime tak nie lubię łączenia rysunkowej stylistyki postaci z realnymi lokacjami.

Jak pisał Minas, gra ma solidne podstawy i na pewno jeszcze pogram.

Parry jak w sekiro, unik jak w Wukongu. Podobnie jak w tytule FS parry > unik. Percekcyjne parowanie daje duzo wiecej korzyści w porownaniu do uniku, ktory jest jak u małpy taki trochę meh - nie do końca umiem wyczuć w którą stronę unikać. Różnica taka, że Black Myth możemy ten unik spokojnie spamować a tu już nie bo stamina spada momentalnie.

Czego mi brakuje? Uczucia "pierdolniecia"
W soulsach/elden ring nasza postać niby jest dużo bardziej ślamazarna ale w grach FS dużo lepiej czuje się mięsistość broni tak samo finishery - w Sekiro jak Wilk pakował kryta to aż ekran drżał a tu jakoś tak... meh.

Przeciwnicy są mocno "gąbczasci" na ciosy jak w Wukongu. Perfekcyjny unik też podpatrzony od małpy. Natomiast pierwsze wrażenie u mnie lepsze niż Wukong sam w sobie.
Mnóstwo opcji - dużo skilli, itemów, przedmiotów- mam wrażenie, że trochę za dużo.

Zobaczymy jak dalej.

post wyedytowany przez Dark Star 2025-04-01 00:33:53
01.04.2025 00:47
Minas Morgul
13.1
1
Minas Morgul
252
Szaman koboldów

Bardzo dobry komentarz odnośnie Wielkiej broni. Mnie się tym gra dobrze, ale impakt tych uderzeń jest trochę taki bardziej, nie wiem, papierowy?
Soulsy i Elden są bardziej "drewniane", ale w pozytywnym znaczeniu tego słowa - cios z rozbiegu, załadowanie staggera dają poczucie naprawdę mocnego rąbnięcia. Ciosy mają oczywiście większą konsekwencję. Tu tego nie czuję, mimo że dźwięk fajnie wszystko oddaje.

01.04.2025 12:53
xandon
14
odpowiedz
3 odpowiedzi
xandon
45
Generał

Widzę, że Eldenowcy przerzucili się teraz grupowo na Khazana :-)

No wczoraj chciałem sobie kupić tą grę i pociukać trochę ;-) Rzuciłem najpierw okiem na kilka gameplayów, dosłownie parę minut, gdzieś ze środka gry. Podoba mi się pod wieloma względami i fundamenty walki wyglądają bardzo solidnie, co zresztą wszyscy podkreślają. Mi się też nawet wizualnie podobają bronie, zarządzanie i ekrany rozwoju, choć nie wiem oczywiście jak do końca funkcjonują. Widać, że jakościowo jest to porządnie zrobione.

ALE na oko widać jedną mrożącą cechę tych walk czy bossów, którą też wszyscy podkreślają, a która mnie tymczasowo zniechęca. Bossowie wyglądają jak porządne gąbki na obrażenia. Widzę tych zawodników, walą w te bossy przez 10 minut, każdy atak zdejmuje tam może 1-2% HP bossa, a po tych 10 minutach idealnych bloków, parowań czy uników nagle jeden błąd, 2-3 hity i "Khazan has fallen". To wygląda z boku jak głupiego robota, nawet jak się ma skilla. A główne źródło zbijania HP bossa to staggery - gdzie wtedy rzeczywiście długa seria ataków coś mu tam widocznego robi. Walki w dalszej części gry trwają tak średnio po 20 minut takiego walenia z tego co mówią, nie wiem czy dlatego, że nie mają dobrych buildów czy tak to jest wyskalowane. Niektórzy na końcowych bossach przeszli na Easy tylko ze względu na znużenie długością walk. Do tego niektórzy z tych co widziałem twierdzą, że coś jest z balansem różnych broni przykładowo jedna broń na poziomie x ma na tyle duże obrażenia w stosunku do innych, że nawet wymaksowanie tych innych choćby pasowały bardziej do danej walki nie ma sensu, bo dmg i tak będzie niższy - tu mogę coś mieszać, ale ogólne pytanie o balans.

Potwierdzacie / zaprzeczacie? Pograł bym sobie, ale 1-sza zasada Elden Ringowca brzmi: nie trać czasu i zrób najpierw builda, aby zadawać bossowi obrażenia na min 5-10% HP. Przy takich gąbeczkach nie miałaby chyba zastosowania czy to kwestia znajomości tego systemu? Bo jakby to była kwestia ustawienia odpowiedniego builda, aby z jednej strony móc się wykazać skillem, ale nie walić w kółko tego samego przez 20 minut, to byłoby na plus. Wiecie o co chodzi. Dobra i inteligentna walka powinna wymagać doświadczenia i skilla, ale właśnie dzięki temu nie powinna trwać 0,5h tylko najlepiej kilka minut. Poziom Łatwy mógłby to adresować dla znużonych długością gdyby oznaczał tylko mniejsze HP przeciwników bez innych ułatwień? Wszelkie sprostowania czy wyjaśnienia mile widziane :-)

01.04.2025 13:34
Minas Morgul
14.1
1
Minas Morgul
252
Szaman koboldów

Xandon - ja tego JESZCZE nie doświadczyłem, ale rzekomo końcowi bossowie mają przepotężnie przeskalowane hp. Ci początkowi są zupełnie okej, ale słyszałem o tym, że ta kwestia pojawia się w końcowych fazach gry.

01.04.2025 15:48
14.2
1
Arturo1973
74
Konsul

Potwierdzam, że im dalej w las, tym dłuższe walki z bossami. Twórcy gry dopakowali im strasznie dużo HP. Ja cały czas gram na normalu, nie zmieniam na tryb łatwy. W trakcie przechodzenia gry odkrywa się receptury na coraz to nowe sety, a więc można kombinować różne bonusy setowe. Prawdą jest, że bardzo dużo daje szybkie zbicie paska staggera bossa, ponieważ wtedy można w niego władować bardzo mocne uderzenia. Warto więc w drzewku umiejętności oraz w statystykach postaci bardzo mocno postawić na te elementy, które jak najszybciej zbijają pasek staggera bossa. No i oczywiście są techniki bardzo często spotykane w grach azjatyckich, czyli np. skontrowanie uderzenia bossa.
Bez wątpienia jest to gra dla ludzi cierpliwych :-) A jeśli ktoś źle się czuł w Sekiro, nie lubi walk z blokowaniem czy kontrami, to będzie mu się ciężko grało.

01.04.2025 16:42
14.3
1
Dark Star
32
Centurion

Widzę tych zawodników, walą w te bossy przez 10 minut, każdy atak zdejmuje tam może 1-2% HP bossa, a po tych 10 minutach idealnych bloków, parowań czy uników nagle jeden błąd, 2-3 hity i "Khazan has fallen".

Wypisz wymaluj moje doświadczenie z dopiero drugim bossem.
Okrutnie duzo życia mają albo nasz heros ma mało obrażeń.
Z kolei ty giniesz od byle czego.

Jak zaczynałem Dark Souls 3 to narzekałem, że znowu od początku muszę budować endu bo staminy brakuje, ale tu jest dużo gorzej.

Mam wrażenie, że tu każdego bossa trzeba się nauczyć jak tabliczki mnożenia.

Dobra i inteligentna walka powinna wymagać doświadczenia i skilla, ale właśnie dzięki temu nie powinna trwać 0,5h tylko najlepiej kilka minut.

Też się zgadzam. Biłem Mesmera ponad 2 godziny ale jak już go wyczaiłem i build zmajstrowałem to cala walka trwała minutę.

post wyedytowany przez Dark Star 2025-04-01 16:48:43
03.04.2025 15:36
15
odpowiedz
Setup101
13
Legionista

Mam mieszane uczucia. Gram akurat w demo (czy mocno się różni od pełnej gry?) i średni mi się to podoba. Walę w typa 2-3ciosy a ten nie wybity z rytmu wali we mnie. Gdzie tu sens? pierwszy miniboss ma chyba z 10x więcej hp ode mnie i zadaje z 10x więcej obrażeń niż ja. Poczekam chyba spokojnie na GOTY albo jakąś sporą obniżkę.

03.04.2025 20:43
16
odpowiedz
1 odpowiedź
hawa007
9
Chorąży

Dzisiaj pokonalem ostatniego bossa, jezeli masz odpowiedni build i gear + dodatkowe itemki do leczenia to gra wcale nie jest taka trudna.

04.04.2025 11:57
xandon
👍
16.1
xandon
45
Generał

Gratulacje i super wiadomość!

Po moim wcześniejszym pytaniu i wątpliwościach, zajrzałem jeszcze do opinii soulslike'owych zawodników takich tak FightinCowboy i potwierdzają to, co piszesz, znaczy build + skill = super inteligentne i znośne czasowo walki z bossami do końca :-) Ale i tak od samego patrzenia człowiek się poci ;-)

Znaczy trzeba będzie zagrać, Sekiro i Lies of P dobrze mi szło, a to jakby bilecik wstępu do tej gry słyszałem, to może jakoś pójdzie.

08.04.2025 23:03
Shadoukira
17
odpowiedz
2 odpowiedzi
Shadoukira
106
Chill Slayer

Zagrałem sobie w demo, bo gierka wyglądała ciekawie, ale jednocześnie nie jestem fanem gier ala Dark Souls i muszę powiedzieć, że ku mojemu zdziwieniu gra jest naprawdę bardzo dobra.

Przejście Dema, które kończy się po drugim Bossie zajęło mi prawie 3 godziny i bawiłem się naprawdę dobrze. Nie wiem jak długa jest ta gra i czy miałbym w sobie tyle zapału, aby ją ukończyć, ale na pewną ją kupię jak będzie na jakieś promocji, bo mimo wszystko nie mam ochoty płacić aż 260 zł.

Ogólnie polecam sprawdzić sobie tę gierkę, bo według mnie warto. Na tę chwilę oceniłbym na 8/10.

09.04.2025 19:51
RafNex
17.1
RafNex
33
Pretorianin

Shadoukira na CDKeys, jest dzisiaj za 177zł, klucz na Steam...

10.04.2025 00:57
Shadoukira
17.2
Shadoukira
106
Chill Slayer

Dzięki za info, ale ja raczej poczekam na cenę w przedziale 100-130 zł.

10.04.2025 18:12
18
odpowiedz
karvimaga
164
Generał

w internecie na forum graj po polsku ktoś udostępnił maszynowe spolszczenie, przetestowałem i jestem bardzo zadowolony :)

https://grajpopolsku.pl/forum/viewtopic.php?t=4323

post wyedytowany przez karvimaga 2025-04-10 18:13:11
Gra The First Berserker Khazan