Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka The Broken Hourglass (PC)
OkładkaThe Broken Hourglass (PC)

The Broken Hourglass PC

The Broken Hourglass studia Planewalker Games to tytuł przeznaczony dla wielbicieli izometrycznych RPG, gustujących w intrygującej fabule oraz dynamicznej i widowiskowej walce.

RPG | klasyczne RPG

Kolekcja gier
Obserwuj grę

The Broken Hourglass Premiera PC

anulowana

producent: Planewalker Games Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

The Broken Hourglass studia Planewalker Games to tytuł przeznaczony dla wielbicieli izometrycznych RPG, gustujących w intrygującej fabule oraz dynamicznej i widowiskowej walce. Zamierzeniem twórców było zrobienie gry nie tylko opowiadającej ciekawą historię, ale także kładącej duży nacisk na rozwój bohaterów i interakcje między członkami drużyny.

Rzecz dzieje się w Mal Nassrim, niegdyś potężnym, a obecnie podupadłym, mieście imperium Tolmiran. Do gry włączamy się w wyjątkowo niesprzyjających okolicznościach: metropolia jest oblegana przez armię bliżej niezidentyfikowanego rywala. Nikomu nie udało się jeszcze wedrzeć do środka ale nie ma również żadnego sposobu na wydostanie się na zewnątrz. Sytuacja pogarsza się z dnia na dzień, zapasy jedzenia i wody pitnej są już prawie całkowicie wyczerpane. Co więcej, plotki mówią o pojawieniu się tajemniczych cieni, których dotyk jest śmiertelny dla ludzi.

W The Broken Hourglass gracze nie wcielają się w herosa mającego do wykonania misję ratowania świata. Oczywiście nie jest „super-bohaterem” od samego początku zabawy. Odgrywana przez nas postać jest przeciętnym mieszkańcem miasta, który w chwili startu rozgrywki przebywa w szpitalu polowym, po tym jak się znalazł w polu rażenia potężnego wybuchu. W takich okolicznościach zostaje wcielony w szeregi ochotniczych oddziałów milicji, robiących wszystko, by utrzymać rygor w ogarniętym chaosem mieście.

W grze tworzymy tylko jedną postać, wybierając spośród sześciu grywalnych ras. Bohater opisany jest mnóstwem współczynników (ponad trzydzieści), ale tak naprawdę najistotniejsze są cztery: Strenght, Agility, Toughness i Judgement (na upartego można jeszcze doliczyć Luck). Nasza postać może podróżować w towarzystwie postaci niezależnych (na swej drodze spotykamy aż dziewięć takich osób). Mimo że nie występują takie cechy jak charyzma czy ogłada, bardzo istotnym elementem jest interakcja między postaciami. Możemy mieć do czynienia z wieloma różnymi postawami jakie przyjmują wobec siebie bohaterowie, możliwy jest nawet romans pomiędzy członkami drużyny.

Wszystkie cechy i zdolności opisane są w skali od jednego do stu, a główny bohater może rozmieszczać punkty rozwoju w dowolnej kolejności. Inny sposób rozwijania herosa to korzystanie ze stworzonych przez autorów, specjalnych ścieżek rozwoju klasy (osobne ścieżki dla szermierzy, magów, zwiadowców itd.). Postaci, które przyłączają się do nas, korzystają tylko z gotowych schematów, ale możemy spowodować by zmieniły klasę na inną.

Dość istotnym aspektem gry jest walka. Twórcy The Broken Hourglass zdecydowali się na system rozgrywania potyczek w czasie rzeczywistym, z możliwością pauzowania w dowolnym momencie. Na wynik starcia wpływa wiele czynników, takich jak uniki czy parowanie oraz właściwości poszczególnych broni. Autorzy dbają szczególnie o to, by było widać wyraźną różnicę w posługiwaniu się różnymi narzędziami walki. Tak więc broń do przebijania zbroi (na przykład strzały czy piki), spisuje się znacznie lepiej od innych w tym elemencie, z kolei ciosu szablą jest znacznie trudniej uniknąć niż uderzenia toporem czy maczugą. Podobny zabieg zastosowano w temacie magii. W przypadku bardzo wielu czarów komputer decyduje nie tylko o tym czy zaklęcie się udało czy nie. Mamy bowiem także do czynienia z gradacją efektów. Na przykład czar uśpienia, po mało korzystnym „rzucie kością” zamiast nie zadziałać w ogóle, przyniesie osłabione efekty np. spowolnione ruchy. W temacie walki warto również wspomnieć o przeciwnikach. Otóż, autorzy gry zrezygnowali z wprowadzenia olbrzymiego bestiariusza, zawierającego mnóstwo dziwacznych stworów. Większość wrogów to ludzie (lub pozostałe rasy grywalne), a ich atutem mają być zdolności bojowe, a nie przerażający wygląd. Co więcej przeciwnicy zachowują się w sposób inteligentny, mogą na przykład blokować drzwi, które próbujemy otworzyć, albo podnosić i używać przedmioty upuszczone przez bohatera i jego kompanów.

W sposób szczególny potraktowano także umiejętności niedotyczące walki (na przykład przeszukiwanie pomieszczeń czy rozbrajanie pułapek). Twórcy gry zrezygnowali z dodawania ikonek z owymi czynnościami, wychodząc z założenia, że bohaterowie robią to automatycznie. Tak więc postać zamierzająca otworzyć skrzynię, najpierw sprawdzi czy ta nie jest zabezpieczona pułapką. Całkowicie pominięto również takie kwestie jak wykuwanie broni i pancerzy, tworzenie magicznych artefaktów, czy przygotowywanie mikstur. Nie zdobywamy takich zdolności, w zamian zlecamy wszystkie te czynności odpowiednim fachowcom.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 8.4 / 10 na podstawie 48 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe The Broken Hourglass: 12+