Tales of the Abyss 3D 3DS
Tales of the Abyss 3D to przygotowana przez deweloperów z firmy Namco Tales Studio konwersja hitu znanego posiadaczom konsoli PlayStation 2. Gra należy do typowych produkcji z gatunku jRPG.
Tales of the Abyss 3D Premiera 3DS
30czerwca2011
producent: Bandai Namco Entertainment wydawca: Bandai Namco Entertainment Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Tales of the Abyss 3D to port kultowego jRPGa z platformy PS2, stworzonego przez Namco Tales Studio, które jest wewnętrznym oddziałem Namco Bandai Games specjalizującym się w tworzeniu jRPGów z serii Tales już od czasów konsoli Super Famicom. Za powstanie Abyss odpowiedzialna jest Symphonia Team, jedna z dwóch głównych ekip Namco Tales Studio, która znana jest z tworzenia trójwymiarowych gier z serii takich jak Tales of Symphonia (od którego ekipa wzięła swoją nazwę) i Tales of Vesperia oraz ich portów na różne konsole.
Fabuła opowiada historię Luke'a - rozpieszczonego księcia z królestwa Kimlasca - cierpiącego na amnezję po traumatycznych przeżyciach z dzieciństwa, którego los przypadkowo rzuca na terytorium wrogiego państwa po tym jak spotyka tajemniczą kobietę o imienu Tear. Od tej pory muszą wspólnie radzić sobie z przeciwnościami losu. Oboje spotykają również barwną kastę bohaterów, którzy dołączają do drużyny by zapobiec zbliżającej się wojnie między dwoma królestwami.
Jest to typowy przedstawiciel gatunku jRPG, w którym duży nacisk położony został na eksplorację lokacji, rozmowy z postaciami, zbieranie przedmiotów i losowe potyczki z przeciwnikami. Jedną z cech Abyss, podobnie jak większości gier z serii Tales, jest dynamiczny system walki, w którym możemy dowolnie się przemieszczać po arenie wraz z trzema innymi postaciami kontrolowanymi przez sztuczną inteligencję. Poza standardową rozgrywką znaną z wersji na PS2, wersja na 3DS posiada dodatkowo skróty do ataków specjalnych i komend dla współtowarzyszy, umieszczone podczas walki na dolnym ekranie, które możemy wykonać za pomocą jednego dotknięcia stylusem. Kolejnym ważnym elementem podczas walk są specjalne okręgi pojawiające się losowo na arenie zwane fononami, pozwalające wzmocnić ataki i umiejętności postaci znajdującej się w ich polu, co w miarę postępów czynionych w grze jest kluczowym elementem przy starciach z coraz trudniejszymi przeciwnikami.
Od strony wizualnej port gry różni się praktycznie od oryginału wydanego na Playstation 2, poza dodanymi funkcjami ekranu 3D, który przydaje się zwłaszcza do precyzyjnego określanie odległości między postaciami na polu walki, oraz przystosowaniu grafiki do standardu widescreen. Różnice obejmują głównie skrócony czas wczytywania, drobne zmiany w dialogach między bohaterami oraz dopasowanie funkcji menu gry do wykorzystania drugiego ekranu i stylusa, takie jak pomocna mapa lokacji, po której się przemieszczamy.
Ostatnia modyfikacja 23 listopada 2011
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Tales of the Abyss 3D: 12+