Tales of Destiny PS1
Wyróżniające się zręcznościowym systemem walki japońskie RPG opowiadające o losach mieszkańców fantastycznej krainy. Tytuł jest drugim z serii Tales of i jednocześnie pierwszym wydanym na PlayStation 1.
Tales of Destiny Premiera PS1
23grudnia1997
producent: Bandai Namco Entertainment wydawca: Bandai Namco Entertainment
Angielskie napisy i dialogi
Druga odsłona serii japońskich RPG-ów Tales of wyprodukowanych przez Namco, wyróżniających się zręcznościowym systemem walki. Wydany na PS1 tytuł opowiada o losach fantastycznego świata i młodym awanturniku, który z pomocą obdarzonego świadomością miecza może uratować krainę przed zagładą.
Fabuła
Przed tysiącami lat doszło do wielkiej wojny pomiędzy dwiema cywilizacjami – zamieszkującymi Ziemię Ertherami i żyjącymi w latających miastach Aetherami. Początkowo przewagę mieli dużo bardziej zaawansowani technologicznie mieszkańcy zawieszonych w chmurach metropolii. Gdy jednak grupa naukowców opuściła ich i stworzyła obdarzone świadomością, dające kontrolę nad żywiołami miecze, sytuacja się odwróciła. Po zakończeniu konfliktu magiczna broń zamilkła na wieki.
Pewnego dnia w posiadanie jednego z mieczy, Dymlosa, wchodzi młody awanturnik Stahn Aileron. To zdarzenie staje się początkiem jego długiej przygody, w trakcie której poznaje wielu podobnych sobie śmiałków i zyskuje szansę uratowania świata przed siłami zła. By zapobiec katastrofie musi odnaleźć potężny artefakt, Oko Atamoni, który został wykradziony przez przebiegłego kapłana Lydona Bernhardta.
Mechanika
Tales of Destiny podczas eksploracji bazuje na mechanice doskonale znanej z wielu innych japońskich RPG-ów. Grupa bohaterów zwiedza kolejne obszary, wykonuje zadania, rozmawia z napotkanymi postaciami i toczy potyczki z przeciwnikami. Jednym z wyróżników dzieła Namco jest jednak sposób prowadzenia starć: odbywają się one w czasie rzeczywistym na arenach 2D i przypominają pod względem założeń bijatyki. W trakcie konfrontacji bohaterowie mogą tylko poruszać się w jednej płaszczyźnie, atakować posiadaną bronią, używać specjalnych technik, które zużywają punkty TP oraz rzucać zaklęcia. Te ostatnie wymagają – w zależności od swojej mocy – czasu na wypowiedzenie formuły przez herosa. Gracz w trakcie bitew kieruje jedynie jednym bohaterem, choć może przełączać się pomiędzy obecnymi na placu boju wojownikami, by użyć ich zdolności specjalnej lub czaru. Pozostali herosi są sterowani przez sztuczną inteligencję i działają zgodnie z ustalonymi wcześniej poleceniami taktycznymi, które dodatkowo gracz może w trakcie walk swobodnie modyfikować i dopasowywać do aktualnej sytuacji.
Kwestie techniczne
Tales of Destiny oprawą audiowizualną przypomina reprezentantów gatunku wydanych na konsole poprzedniej generacji. Wśród członków zespołu pracującego nad grą znalazł się rysownik Mutsumi Inomata, zaangażowany wielokrotnie w tworzenie mang i anime. Prezentujące fabułę animowane scenki w grze przygotowało z kolei studio Production I.G., które ma w swoim dorobku m.in. anime Ghost in the Shell i Blood: The Last Vampire. W 2006 roku na PlayStation 2 wydany został remake gry oferujący szereg usprawnień.
Ostatnia modyfikacja 20 lipca 2017
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Tales of Destiny: 12+