A-Train PC
Take the A-Train III
Strategia ekonomiczna, w której obejmujemy stanowisko szefa miejskiej sieci kolejowej, a naszym zadaniem jest przyczynić się do rozwoju metropolii. Gra jest trzecią odsłoną rozwijanej od 1985 roku serii gier znanej w rodzimej Japonii pod nazwą Take the A-Train.
A-Train Premiera PC
1czerwca1992
producent: Artdink wydawca: EA Maxis / Maxis Software
Angielskie napisy i dialogi
A-Train to opracowana przez japońskie studio Artdink strategia ekonomiczna, stawiająca gracza w roli zarządcy sieci transportu miejskiego. Oryginalnie gra ukazała się w 1990 roku, jednak dopiero dwa lata później doczekała się portu na popularne Amigi oraz komputery PC z systemem MS DOS. Co ciekawe, produkcja wydana w USA przez firmę Maxis Software stanowi w istocie trzecią odsłonę rozwijanej od roku 1985 seri gier i znana jest w rodzimej Japonii pod nazwą Take the A-Train III.
Mechanika
W grze A-Train obejmujemy stanowisko szefa kompanii kolejowej, a naszym zadaniem jest zadbanie o sprawnie funkcjonującą sieć transportową, która przyczyni się do rozwoju kontrolowanej metropolii. W grze istnieje kilka głównych sposobów pozyskiwania funduszy. Pierwszym z nich jest transport pasażerów; żeby był on możliwie najefektywniejszy, musimy zadbać o odpowiednie obłożenie linii w godzinach największej aktywności. Nieco trudniejszą, lecz długofalowo opłacalną metodą jest transport towarów, gdyż tylko dzięki dostarczaniu ich w odpowiednie miejsca wspomożemy rozwój naszego miasta, dzięki czemu powstaną nowe budynki mieszkalne, biura itp. I choć w zależności od poczynań gracza, budynki te wznoszone będą automatycznie przez komputer, w miarę postępów w grze również i gracz zyskuje możliwość budowania pewnych typów struktur i czerpania z tego tytułu określonych profitów. Innym źródłem zarabiania pieniędzy może być także handel na giełdzie towarowej.
W związku z faktem, że w kontrolowanym przez nas mieście nie mamy żadnej konkurencji, rozgrywka nie ma określonego celu i może toczyć się praktycznie bez końca, o ile tylko nasze działania przyczyniają się do dalszego rozwoju metropolii.
Kwestie techniczne
Wydana na komputerach PC gra A-Train jest pierwszą odsłoną serii, w której zastosowano perspektywę dimetryczną, przypominającą nieco widok znany z popularnej gry studia Maxis SimCity 2000. Podczas gry możemy również obserwować zmieniające się pory roku – w zimie nasze miasto pokryte jest śniegiem, zaś w Nowy Rok mieszkańcy świętują, odpalając fajerwerki. Integralną częścią gry jest tzw. A-Train Construction Set, czyli edytor, pozwalający na modyfikację zapisanych stanów gry bądź stworzenie od podstaw terenu, na którym następnie może toczyć się gra.
Ostatnia modyfikacja 20 września 2016
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe A-Train: Odpowiednia dla każdego wieku.
A-Train Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- 286
- 640 kB RAM
- DOS