Sub Culture PC
Czy zastanawiałeś się, jak wyglądałyby gry z serii Elite, gdyby kosmos zamienić na morskie głębiny?
Sub Culture Premiera PC
17listopada1997
pudełko PL
17listopada1997
producent: Criterion Games wydawca: Ubisoft wydawca PL: Licomp Empirical Multimedia
Angielskie napisy i dialogi
Czy zastanawiałeś się, jak wyglądałyby gry z serii Elite, gdyby kosmos zamienić na morskie głębiny? Jeśli na Twoje usta ciśnie się usta odpowiedź „tak”, koniecznie musisz zapoznać się z Sub Culture, produktem firmy Criterion Studios, która pozwoli Ci wykonywać podobne czynności co w programach Davida Brabena, tyle że pod wodą.
W świecie miniaturowych ludzików zamieszkujących podmorskie otchłanie toczy się najprawdziwsza wojna. Dwie frakcje – Procha i Bohine – toczą śmiertelną walkę o władze nad zlokalizowanymi w okolicy artefaktami: zniszczonym butem, puszką po konserwie i gigantyczną kotwicą. Gracz wciela się w rolę kapitana batyskafu i jak zwykle w tego typu produkcjach, jest całkowicie wolnym strzelcem. Jego okręt wyposażony jest w reflektor rozświetlający ciemności, broń do odpędzania podmorskich stworzeń oraz jedyne w swoim rodzaju urządzenie, pozwalające odzyskiwać surowce z rozrzuconych po dnie przedmiotów.
Gracz może zająć się kilkoma profesjami. Najbardziej oczywistą jest handel znalezionymi surowcami w czterech dostępnych pod wodą miastach, pozwalający zarobić pieniążki na lepsze wyposażenie. Niezwykle cenny jest zwłaszcza minerał o nazwie thorium, chociaż niezłą sumę można zgarnąć również za odzyskany z niedopałka papierosa tytoń. Jeśli handel Cię znudzi, możesz nająć się u jednej z frakcji i wykonywać dla niej zadania specjalne. Są one bardzo zróżnicowane i często w trakcie misji przybierają diametralnie inny obrót, co dodatnie wpływa na grywalność.
Ogromną zaletą gry jest fenomenalna oprawa wizualna, korzystająca z dobrodziejstw raczkujących w połowie lat dziewięćdziesiątych akceleratorów 3D. Bogactwo podmorskiej otchłani i dużą ilość zlokalizowanych wokół przedmiotów codziennego użytku może się spodobać. Niestety gorzej jest z obszarem, w jakim przyjdzie nam pływać. Zaledwie kilka większych lokacji, które można zwiedzić wzdłuż i wrzesz po kilkudziesięciu minutach rozgrywki. Świat Sub Culture przypomina raczej niewielki staw do którego ktoś nawrzucał trochę śmieci, niż prawdziwe głębiny oceanów. Mimo to gra może się spodobać, głównie dzięki niekonwencjonalnemu podejściu do tematu symulacji i handlu oraz humorystycznej otoczce towarzyszącej zmaganiom wojennym miniaturowych humanoidów.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 7,3 / 10 na podstawie 42 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Sub Culture: 12+