Spine
Gra akcji TPP ze scenami walki, których nie powstydziłaby się filmowa seria John Wick. Bohaterką gry Spine jest zbuntowana Redline, a filarem rozgrywki są pojedynki utrzymane w estetyce gun fu, podczas których korzystamy z pięści, broni palnej oraz wszystkiego, co mamy pod ręką.
producent: Nekki wydawca: Nekki Strona oficjalna
Spine jest dynamiczną grą akcji z pogranicza strzelanek i beat’em upów, wyraźnie zainspirowaną przez kino akcji z Hongkongu oraz wzorowane na nim, amerykańskie produkcje, na czele z serią John Wick. Tytuł został opracowany przez studio Nekki, mające w swoim portfolio serie Vector oraz Shadow Fight.
Fabuła
Spine zabiera nas w podróż do cyberpunkowego świata, a dokładnie – do miasta, z którego zaawansowana Sztuczna Inteligencja, zwana Tensor AI, rzekomo miała uczynić istny raj na Ziemi. Jak się jednak okazuje, miejsce, które z zewnątrz może prezentować się niczym utopia, gnije od środka, rozdarte konfliktami toczonymi przez potężne frakcje. W trakcie rozgrywki wcielamy się w Redline, czyli zbuntowaną artystkę uliczną, która trafia w sam środek toczonej na ulicach wojny, próbując stawić czoła opresyjnemu systemowi. Protagonistka nie jest skazana na samotną przeprawę, bowiem nieodzowną pomoc stanowi dla niej samoświadomy implant bojowy, czyli tytułowy Spine.
Mechanika
W Spine akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Przygoda wiedzie nas przez różnorodne lokacje – od ulic miasta, po wnętrza budynków. W jej trakcie możemy zwiedzić zarówno miejsca i obiekty będące wizytówką futurystycznej metropolii, jak i jej brudne zakamarki.
Filarem rozgrywki są widowiskowe starcia z przeciwnikami, których eliminujemy w stylu, jakiego nie powstydziłyby się filmy utrzymane w estetyce gun fu. Redline walczy w zwarciu, niczym John Wick robiąc użytek nie tylko z własnych pięści oraz nóg, lecz również z broni palnej, jak pistolety czy strzelby (które często wyrywa przeciwnikom). W sytuacjach podbramkowych protagonistka korzysta natomiast z przedmiotów, jakie ma pod ręką. Na placu boju musimy być w ciągłym ruchu, by unikać wrogich ciosów i ostrzału prowadzonego przez nieprzyjaciół, a także wyprowadzać celne ataki oraz zabójcze kontry. Nad choreografią walk oraz pracą kamery w ich trakcie czuwali specjaliści od kina akcji, dzięki czemu każdy pojedynek prezentuje się nad wyraz efektownie.
Kwestie techniczne
Spine działa w oparciu o technologię Unreal Engine 5 i może pochwalić się oprawą graficzną najwyższej jakości. Podobać się mogą zarówno modele postaci, tekstury oraz oświetlenie, jak i animacje postaci, na czele z główną bohaterką, której styl walki przypomina istny taniec śmierci.
Ostatnia modyfikacja 6 grudnia 2023
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Spine: 18+
Spine Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5-6400 2.7 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1070 lub lepsza
- 30 GB HDD
- Windows 10
- Zalecane:
- Intel Core i7-8700 3.2 GHz
- 16 GB RAM
- karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2070 lub lepsza
- 30 GB HDD
- Windows 10