Sovereign Symphony PC
Sovereign Symphony to pozycja z gatunku RPG z elementami strategicznymi, łącząca w sobie cechy charakterystyczne dla fantasy i science fiction. Tureccy developerzy ze stajni Céidot Studios zadbali o to, aby ich produkcję odznaczała świeżość, unikalność i niepowtarzalność.
Sovereign Symphony Premiera PC
anulowana
producent: Céidot Game Studios wydawca: Noviy Disk Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Sovereign Symphony to pozycja z gatunku RPG z elementami strategicznymi, łącząca w sobie cechy charakterystyczne dla fantasy i science fiction. Tureccy developerzy ze stajni Céidot Studios zadbali o to, aby ich produkcję odznaczała świeżość, unikalność i niepowtarzalność. Z tego też względu przyłożono ogromną uwagę żeby w niniejszym tytule pojawiły się wyłącznie nie występujące wcześniej lokacje, potwory, rasy etc.
Akcja gry ma miejsce w alternatywnej rzeczywistości zwanej Ceiron, a jej fabuła łączy się z konfliktem dwóch nurtów filozoficznych. Pierwszy z nich jest określany mianem Siły Cudów, a drugi jako ich Udręka. Różnice pomiędzy owymi punktami widzenia wynikają przede wszystkim z podejścia do energii zwanej Atron. Według tych ostatnich z dostępnych zasobów należy korzystać rozważnie, wprowadzając limity zużycia, gdyż jest to siła pochodząca od bogów i ludzie nie powinni jej używać. Z tezą tą nie zgadzają się zwolennicy pierwszej teorii, którzy posługują się Atronem do władania imperium.
Gracz staje po stronie jednej z walczących stron – opowiada się on za przywróceniem porządku we wspomnianej krainie. W czasie starć z wrogami do jego dyspozycji oddano rozbudowany wachlarz broni, wliczając w to miecze, tarcze, armaty, strzelby itp. Podczas podróży przez rozległe lokacje spotyka się przedstawicieli 23 ras i nacji o różnych kulturach i zwyczajach (w tym siedem odpowiadających Ziemskim narodom), a wśród nich znajdują się m.in. Sai-Jeva – stworzenia niezwykle potężne, drapieżne i sadystyczne, latające bestie o nazwie Kalabra, najwięksi posiadacze siły atron, określani jako Tjon oraz Aurion, czyli monstra żyjące na terenach bagnistych.
Rozległe lokacje, poznawane w miarę sukcesywnego zaliczania kolejnych misji, zostały zaprezentowane na szczegółowych mapach, co zdecydowanie ułatwia nawigację. Przemierzający je bohaterowie poruszają się na grzbietach zwierząt, od koni począwszy, poprzez dzikopodobne mutanty, a na skrzydlatych stworach skończywszy. Interaktywne wirtualne środowiska pozwalają na niszczenie rzeczy, składających się na otoczenie oraz znajdowanie niezbędnych przedmiotów.
W trybie single player ma się sposobność, aby sterowaną postać i jej towarzyszy poddać licznym treningom, zdecydowanie usprawniającym i rozwijającym posiadane przez nich umiejętności. Istotne jest, iż w systemie tym rozgrywka w sporym stopniu zależy od użytkownika i podejmowanych przez niego decyzji, aczkolwiek wszystko mieści się w ramach przedstawionej fabuły. Natomiast w module wieloosobowym zabawę pozbawiono takiej ścisłości ze scenariuszem. Tu wystarczy połączyć siły z innymi zawodnikami, aby wziąć udział w wielkiej bitwie przeciwko Sztucznej Inteligencji bądź żywym graczom.
Przy tworzeniu omawianego tytułu producenci posłużyli się technologię akceleracji fizyki PhysX, co dało wysoki stopień integracji użytkownika z wirtualnym światem. Nie wypada także nie zwrócić uwagi na stronę wizualną niniejszej pozycji (silnik Gamebryo). Jej wizytówkę stanowi realistyczne oświetlenie z dynamicznie zmieniającymi się cieniami oraz szczegółowo przedstawione otoczenie.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna
Oczekiwania czytelników: 4.0 / 10 na podstawie 10 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Sovereign Symphony: Odpowiednia dla każdego wieku.