SolSeraph
Połączenie strategii typu tower defense z platformową grą akcji 2,5D. Wcielając się w rolę światłego Heliosa, przeciwstawiamy się woli bóstw zsyłających na ludzkość klęski i potwory. Za stworzenie SolSeraph odpowiadają studio ACE Team i firma Sega.
producent: ACE Team wydawca: Sega Strona oficjalna
SolSeraph to gra strategiczna, w której wcielamy się w rolę Heliosa – Rycerza Świtu, którego zadaniem jest odbudowa ludzkiej cywilizacji i ochrona jej przed atakiem młodszych bogów, zsyłających na ludzkość rozmaite zagrożenia. Za grę odpowiada studio ACE Team, znane przede wszystkim z takich tytułów jak absurdalne Rock Of Ages, The Deadly Tower of Monsters czy Zeno Clash.
Fabuła
Na początku panował Chaos, jednak za sprawą Matki Ziemi i Ojca Niebios udało się go ujarzmić i jego miejsce zastąpić wykreowanym przezeń światem. Tak powstały morza, lądy, roślinność, zwierzęta i ludzie. Po ukończeniu pracy dwójka stwierdziła, że ich dzieło jest skończone i odeszła. Jednak pozostałym na świecie młodszym bogom nie spodobała się istota ludzka, zwłaszcza że została ona w przeciwieństwie do nich obdarowana umiejętnością opowiadania historii. Z powodu zazdrości nikczemne bóstwa zesłały na ludzi rozmaite klęski i zagrożenia w postaci krwiożerczych potworów, doprowadzając do upadku rodzącej się cywilizacji i rozproszenia poszczególnych plemion. W obronie maluczkich stanął Helios - Rycerz Świtu. Wcielając się w jego rolę, mamy za zadanie zapewnienie ludzkości ochrony przed zazdrosnymi bogami.
Mechanika
SolSeraph oferuje rozgrywkę łączącą kilka elementów, jednak na pierwszy plan wysuwają się aspekty gry strategicznej tower defense i platformowej gry akcji. Podobną koncepcję zastosowano w kultowym ActRaiser.
Elementy strategiczne obserwowane z góry (Heliosowi wygodniej jest spoglądać i podejmować decyzje z tej perspektywy) związane są z rozbudową osad pięciu zróżnicowanych plemion i stawianiem budynków, tak aby odparły one ataki przeciwnika, a także zapewniły mieszkańcom pełne dobrobytu życie. Od nas zależy, który budynek w danym momencie jest newralgiczny — farmy dające żywność czy koszary werbujące nowych żołnierzy, łuczników i tak dalej. Wraz z rozwojem i ekspansją naszych podopiecznych doprowadzamy do usunięcia z mapy magicznej mgły i odsłonięcia legowisk potworów.
Gdy odkryjemy leże potworów, możemy wziąć sprawy w swoje ręce i zejść na ląd, aby rozprawić się z atakującymi stworzeniami. Z tym wiąże się drugi kluczowy element rozgrywki, kiedy to akcję obserwujemy z perspektywy bocznej. Przed nami pułapki, niebezpieczne stworzenia i ich gniazda oraz sami młodsi bogowie. Jednak Helios, dzięki swojej dobrze opanowanej sztuce walki mieczem, korzystania z tarczy czy strzelania z łuku, jest na to odpowiednio przygotowany. Zwłaszcza że wraz z każdym zniszczonym gniazdem i zabitym zazdrosnym bogiem sam rośnie w siłę i zdobywa nowe umiejętności.
Kwestie techniczne
SolSeraph to trójwymiarowy tytuł z oprawą graficzną mającą przywodzić czasy 16-bitowych klasyków, ze sprite’ami utrzymanymi w stylistyce nowoczesnych kreskówek.
Za oprawę dźwiękową gry odpowiada Yuzo Koshiro, którego usłyszeć mogliśmy, chociażby w kilku częściach Streets of Rage, a za fabułę Jonas Kyrazes, kojarzony głównie za sprawą gry The Talos Principle.
Ostatnia modyfikacja 2 lipca 2019
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI SolSeraph
SolSeraph Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i3-3210 3.2 GHz / AMD FX-4350 4.2 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 750 / Radeon R7 260X lub lepsza
- 5 GB HDD
- Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit