Shadowlands PC
Przywrócenie Vashnara Herenila do życia jest głównym celem rozgrywki w Shadowlands – produkcie z gatunku RPG, który w 1992 roku stworzyła firma Teque London Ltd.
Shadowlands Premiera PC
11czerwca1992
producent: Teque London wydawca: Domark
Angielskie napisy i dialogi
Wszyscy mieszkańcy krainy Koranos mieli w pamięci wyczyny największego spośród wojowników – Vashnara Herenila. Przedstawiciele sił zła, chcąc ułatwić sobie podbicie fantastycznego świata, podstępnie uśmiercili bohatera, a jego szczątki rozrzucili w najeżonym pułapkami, ogromnym lochu. Nie podejrzewali oni jednak tego, że Koranos może wciąż odzyskać swojego czempiona. Kluczem do wskrzeszenia Herenila jest zabicie potężnej istoty, która zamieszkuje ostatni poziom podziemi oraz odnalezienie rozczłonkowanego ciała wojownika.
Przywrócenie Vashnara Herenila do życia jest głównym celem rozgrywki w Shadowlands – produkcie z gatunku RPG, który w 1992 roku stworzyła firma Teque London Ltd. Gracz obejmie tu kontrolę nad grupą czterech śmiałków i przemierzy szesnaście poziomów rozbudowanego lochu, unikając licznych pułapek oraz walcząc z potężnymi monstrami.
Podobnie jak w większości innych programów tego typu, gracz może stworzyć własnych bohaterów lub skorzystać z gotowych postaci, przygotowanych przez autorów gry. Współczynniki (walka, magia, siła, żywotność) dobierane są losowo - nie uwzględniono tu opcji ręcznej manipulacji punktami. Można za to zmienić wygląd twarzy bohatera (włosy, oczy, nos i usta), ale poza walorami estetycznymi, nie ma to dla rozgrywki większego znaczenia.
Shadowlands korzysta ze skomplikowanego i niewygodnego interfejsu użytkownika. U dołu ekranu znajdują się wizerunki wszystkich postaci biorących udział w zmaganiach. Aby przesunąć bohaterów we wskazane miejsce, należy wpierw kliknąć na ikonie nogi jednego z bohaterów, a dopiero później wskazać cel podróży na głównym ekranie gry. Podobnie wygląda kwestia walki, co zabawy nie ułatwia, zwłaszcza, że akcja toczy się w czasie rzeczywistym (zmuszającym gracza do szybkich reakcji). Śmiałkowie mogą poruszać się razem (dostępnych jest kilka formacji) lub osobno. Opcja odłączenia bohatera od drużyny przydaje się w Shadowlands bardzo często, np. podczas odpoczynku – strudzeni wędrowcy regenerują podczas snu siły witalne, a w tym samym momencie pozostali śmiałkowie nadal penetrują lochy.
Akcja Shadowlands przedstawiona jest w rzucie izometrycznym. Niezwykle istotnym elementem oprawy wizualnej jest gra światła i cienia, generowana przez silnik o nazwie Photoscape. Po wejściu do podziemi bohaterowie są skazani na pochodnie, co przekłada się na ograniczone pole widzenia. Eksploracja lochów wymaga zaglądania w każdy kąt, gdyż właśnie w spowitych cieniem zakamarkach znajdują się najbardziej użyteczne przedmioty. W trakcie zabawy przekonasz się, że światło ma również istotne znaczenie dla działania niektórych pułapek. Mądre użycie pochodni pozwoli ominąć wiele niebezpieczeństw.
Dzięki interesującej fabule, dużej liczbie wymyślnych pułapek i bardzo ładnie zrealizowanej oprawie wizualnej (gra światła i cienia), produkt firmy Teque London Ltd. może się spodobać miłośnikom komputerowych RPG, zwłaszcza tym, którzy znudzili się kolejnymi klonami Eye of the Beholder.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 5,6 / 10 na podstawie 36 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Shadowlands: Odpowiednia dla każdego wieku.