Shackleton Crater PC
Shackleton Crater to osadzona w realiach science-fiction gra strategiczna. Zadaniem gracza jest skolonizowanie Księżyca, a następnie kierowanie rozwojem utopijnej społeczności mieszkańców srebrnego globu. Produkcji tytułu podjęło się niezależne studio Joe Got Games.
Shackleton Crater Premiera PC
anulowana
producent: Joe Got Games Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Shackleton Crater jest debiutanckim projektem studia Joe Got Games, utworzonego przez branżowego weterana – Joe'go Ybarrę (współzałożyciel koncernu Electronic Arts). Produkcja wyróżnia się solidną podbudową faktograficzną związaną z historią podboju Kosmosu, w tym wykorzystaniem danych udostępnionych przez NASA.
Akcja gry toczy się około roku 2030. Dążąc w kierunku opanowania kosmosu światowe mocarstwa decydują się powołać organizację LunarCorp, której celem ma być skolonizowanie Księżyca. Gracz wciela się w rolę przedstawiciela jednego z narodów i stara się zapewnić mu dominującą pozycję w wyścigu na srebrny glob.
Zabawa w Shackleton Crater podzielona jest na cztery fazy, będące w zasadzie odrębnymi grami. Pierwsza z nich obejmuje etap przygotowań do kolonizacji Księżyca, w którym należy przede wszystkim przygotować program kosmiczny. Następny w kolejności jest etap budowy kolonii w oparciu o dostępne surowce. Później następuje faza eksploracji, pozwalająca wynaleźć nowe technologie i zdobyć szereg informacji historycznych. Końcowy etap – utopia poświęcony jest realizacji śmiałych projektów na kosmiczną skalę.
Rozgrywka stanowi miks elementów znanych z popularnych gier strategicznych, w tym chociażby M.U.L.E., SimCity i Seven Cities of Gold. Poza kampanią jednoosobową, twórcy pokusili się również o prosty tryb multiplayer, pozwalający na wspólną zabawę dla maksymalnie czterech graczy.
Ostatnia modyfikacja 18 marca 2013
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: 1-4
Wymagania wiekowe Shackleton Crater: Odpowiednia dla każdego wieku.