Seria Thea - seria gier
Cykl produkcji z pogranicza strategii turowych typu 4X, RPG-ów, karcianek i gier survivalowych. Marka Thea została wykreowana przez polskie studio MuHa Games, jednak w trakcie prac nad trzecim projektem spod tego szyldu rodzimy zespół otrzymał wsparcie ze strony ekipy Eerie Forest Studio.
Krótka historia serii Thea
Cykl Thea został zapoczątkowany przez wypuszczoną w 2015 roku grę Thea: The Awakening. Wydany na komputery osobiste tytuł doczekał się „bardzo pozytywnych” ocen od graczy na Steamie i osiągnął na tyle duży sukces komercyjny, że z czasem trafił również na inne platformy; w 2017 roku gra pojawiła się na PlayStation 4 oraz Xboksie One, z kolei w 2019 roku ukazała się na Nintendo Switch.
Na drugą część serii, zatytułowaną Thea 2: The Shattering, fani musieli zaczekać do 2019 roku. Wówczas to omawiana pozycja zadebiutowała na PC, a w kolejnych latach pojawiła się także na Nintendo Switch (2021) oraz Xboksie One (2022). Choć druga Thea również została ciepło przyjęta przez graczy, to jednak po jej premierze deweloperzy poświęcili się innemu projektowi, czyli Master of Magic, będącemu odświeżoną wersją klasycznej strategii z lat 90. XX wieku.
Na powrót MuHa Games do wykreowanej przez nie marki trzeba było zaczekać do 2025 roku. Wówczas to ogłoszono, że trzecia produkcja spod tego szyldu, zatytułowana Project Thea, zmierza na komputery osobiste, a w jej stworzeniu pomaga Eerie Forest Studio (które współtworzyło wspomniane Master of Magic).
Świat gier z cyklu Thea
Gry spod szyldu Thea zabierają nas do tytułowego uniwersum, w którym postapokaliptyczne elementy występują obok magii i technologii, a także postaci zaczerpniętych z mitologii słowiańskiej.
W dwóch pierwszych częściach serii wcielamy się w słowiańskie bóstwa przeżywające kreowane przez nas przygody, zajmując się rozbudową swoich osad lub prowadząc koczownicze życie. Project Thea natomiast pozwala nam stanąć na czele kolonii stworzonej w ramach Projektu Ostoya, stawiając nas przed koniecznością zapewnienia jej możliwości przetrwania.
Gameplay w grach z serii Thea
Akcja gier z serii Thea toczy się na mapach ukazanych z lotu ptaka. Podczas rozgrywki wcielamy się w postacie (trzecia odsłona cyklu pozwala nam samodzielnie wykreować bohatera lub bohaterkę), które eksplorują świat i poznają jego mieszkańców, prowadzą rozmowy zrealizowane w formie przywodzącej na myśl gry przygodowe, a także toczą karciane, turowe potyczki z przeciwnikami (dotyczy to zarówno walk, jak i innych sytuacji spornych).
Wspomniane na wstępie elementy survivalowe objawiają się natomiast poprzez konieczność gromadzenia zasobów umożliwiających przetrwanie, na czele z jedzeniem. Dopełnieniem tego wszystkiego są rozwiązania rodem ze strategii, pozwalające nam na rozbudowę i stopniowe powiększanie naszych włości.
Nasze poczynania i dokonywane przez nas wybory kształtują przebieg opowieści w poszczególnych grach oraz wpływają na to, które z ich zakończeń zobaczymy.
Coop w cyklu Thea
Pierwsza część serii Thea pozwala wyłącznie na rozgrywkę w pojedynkę. Począwszy od drugiej odsłony, cykl umożliwia współpracę z innymi graczami przez Internet.