Seria Smite - seria gier
Cykl produkcji typu MOBA, zapoczątkowany w 2014 roku. Nad rozwojem serii Smite czuwa Hi-Rez Studios, czyli założony w 2005 roku zespół deweloperski, w którego portfolio można znaleźć również takie projekty, jak Global Agenda, Tribes: Ascend oraz Paladins.
W grach spod szyldu Smite wcielamy się w różnorodne bóstwa. Wśród dostępnych postaci znaleźli się bogowie i boginie z mitów greckich, egipskich, nordyckich oraz chińskich. Poza tym do dyspozycji graczy oddano m.in. bóstwa hinduskie, co w czerwcu 2012 roku, gdy pierwsza część serii była w fazie zamkniętych beta-testów, wzbudziło kontrowersje i spotkało się ze sprzeciwem ze strony hinduskich przywódców religijnych.
Filar rozgrywki stanowią dynamiczne potyczki, w których dwie drużyny starają się dotrzeć do bazy wroga i ubić znajdującego się w niej Minotaura, nim zrobią to ich przeciwnicy. W walce o zwycięstwo wspomagają nas zarówno inni gracze, jak i pomniejsze jednostki, zwane minionami. Inaczej niż ma to miejsce w większości innych tytułów tego typu, akcję oglądamy tu z perspektywy trzeciej osoby (TPP), zaś sterowanie zaczerpnięto z gier akcji.
Pierwsza część serii, czyli Smite, zadebiutowała na komputerach osobistych w 2014 roku. Produkcja była dystrybuowana w modelu free-to-play i szybko odniosła wielki sukces artystyczny oraz komercyjny. Kując żelazo póki gorące, twórcy przystąpili do jej rozwoju, a także przygotowali jej konsolowe wersje. W efekcie do kwietnia 2020 roku w Smite zagrało ponad 40 milionów graczy. Ponadto z czasem produkcja doczekała się oficjalnych mistrzostw świata (Smite World Championship), a także własnej ligi e-sportowej (Smite Pro League).
Druga odsłona cyklu, czyli Smite 2, została zapowiedziana w styczniu 2024 roku. Pomimo że tytuł nie był kontynuacją w pełnym znaczeniu tego słowa, lecz znacznie ulepszoną wersją pierwowzoru, nie udało się zapewnić mu kompatybilności z „jedynką”. Powodem takiego stanu rzeczy było przejście twórców na silnik Unreal Engine 5, co wymusiło na nich przygotowanie całej zawartości od nowa. Gra powstała z myślą o komputerach osobistych i konsolach, zapewniaał funkcjonalność cross-platform i, tak jak poprzedniczka, była dostępna za darmo (z opcjonalnymi mikropłatnościami).
Na przestrzeni lat marka Smite otrzymała również spin-offy. Pierwszym z nich była wypuszczona w 2018 roku gra Hand of the Gods: Smite Tactics, będąca turową strategią bitewną z elementami karcianki. Drugi to Smite Blitz, czyli taktyczne RPG przygotowane z myślą o urządzeniach mobilnych. Podobnie jak główne części serii, obie produkcje były dystrybuowane w modelu darmowym z mikropłatnościami. Ponadto w styczniu 2017 roku zapowiedziano Smite Rivals, czyli sieciowego „bitewniaka” z elementami produkcji typu MOBA i karcianki, który miał trafić na urządzenia mobilne i komputery osobiste. Niemniej, już w marcu poinformowano, że prace nad nim zostały wstrzymane, m.in. ze względu na niezadowalającą jakość projektu.