Seria Medal of Honor - seria gier
Popularna seria pierwszoosobowych strzelanin (FPS), pozwalających graczom wcielić się w role żołnierzy. Cykli rozwijany przez koncern Electronic Arts uznawany jest za protoplastę konkurencyjnego Call of Duty.
Seria Medal of Honor zadebiutowała w 1999 roku na konsoli PlayStation. Prawdziwego przełomu dokonała jednak dopiero trzecia odsłona - Medal of Honor: Allied Assault wyprodukowana pod okiem Stevena Spielberga przez zespół deweloperski 2015, Inc (większość pracowników założyła później studio Infinity Ward) i wydana w 2002 roku w wersji na komputery PC.
Początkowo gry z tego cyklu osadzone były w realiach II wojny światowej, koncentrując się głównie na działaniach jednostek specjalnych z tego okresu (akcje dywersyjno-szpiegowskie, operacje militarne na tyłach wroga itp.). W 2010 roku wydawca zdecydował się jednak na radykalną zmianę, przenosząc akcję w czasy współczesne.
Rozgrywka nie odbiega od standardów gatunku. Gracz wciela się w rolę żołnierza i obserwuje wydarzenia z perspektywy pierwszej osoby. Jego zadaniem jest na ogół wykonanie określonych celów misji (np. wysadzenie obiektu, uwolnienie jeńca, kradzież tajnych dokumentów). Posługuje się przy tym różnego rodzaju bronią, w tym pistoletami, karabinami maszynowymi i snajperskimi, granatami. W niektórych grach pojawiają się także sekwencje związane z obsługą pojazdów. Poza kampanią główną, przeznaczoną na ogół do zabawy jednoosobowej, gracze mogą spróbować swoich sił także w popularnych wariantach starć multiplayer.
W różnych okresach czasu za deweloping gier z cyklu Medal of Honor odpowiadali różni deweloperzy, w tym DreamWorks Interactive, EA Los Angeles, Rebellion Developments, EA Canada i Danger Close. To ostatnie dokonało znaczących zmian w stylistyce oprawy audio-wizualnej, która nabrała większego realizmu, w czym duża zasługa zastosowania wydajnego silnika Frostbite 2 znanego m.in. z Battlefield 3.