Master of Orion: Conquer the Stars
Strategiczne 25 sierpnia 2016
Czwarta odsłona jednej z najsłynniejszych serii kosmicznych strategii 4X, stanowiąca jej swoisty reboot i powrót do korzeni. Za powstanie gry odpowiada znane z World of Tanks studio Wargaming, które wykupiło prawa do marki od bankrutującej firmy Atari. Pod względem mechaniki gra nie odbiega w znaczącym stopniu od tego, do czego przyzwyczaiły nas poprzednie odsłony serii. Rozgrywka toczy się w systemie turowym, a zadaniem graczy jest kolonizacja kolejnych planet, rozwój technologii oraz nawiązywanie stosunków dyplomatycznych z innymi rasami, których w grze znajdziemy aż 13 (wszystkie znane z poprzednich części cyklu). Podczas rozgrywki odwiedzamy 20 układów słonecznych oraz ponad setkę gwiazd, a na odkrycie czeka blisko 100 unikatowych technologii wraz z 24 strukturami do wybudowania. W porównaniu z poprzednimi odsłonami serii, Conquer the Stars odznacza się oczywiście uwspółcześnioną oprawą graficzną i dźwiękową oraz nieco zmodyfikowanym interfejsem gracza.
Master of Orion III
Strategiczne 25 lutego 2003
Master of Orion III to trzecia część cieszącej się dużą popularnością serii strategii turowych w klimatach space opery. Akcja gry osadzona została w dalekiej przyszłości. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z galaktycznych cywilizacji, a jego zadaniem jest rozwój i ekspansja we Wszechświecie. Deweloperzy ze studia Quicksilver Software przewidzieli możliwość rozgrywki solowej lub multiplayer za pośrednictwem sieci LAN bądź Internetu.
Master of Orion II
Strategiczne 28 grudnia 1996
Legendarna gra strategiczna należąca do podgatunku znanego jako kosmiczne 4X. Rozgrywka toczy się w systemie turowym, a zabawa polega na zarządzaniu galaktycznym imperium. W tym celu kolonizujemy planety, rozwijamy technologie, dbamy o wzrost gospodarczy, zajmujemy się dyplomacją, a ostatecznie prowadzimy również wojny.
Master of Orion
Strategiczne 12 stycznia 1993
Master of Orion to gra strategiczna opracowana przez firmę Simtex Software, która pozwala wcielić się w przywódcę jednej z dziesięciu ras. Zadanie, jakie stawia przed Tobą program jest bardzo proste: skolonizować jak największą liczbę układów i wyeliminować wszystkich konkurentów, którzy staną Ci na drodze.