Sentinel Returns
Oryginalna gra logiczna, utrzymana w abstrakcyjnej stylistyce. Opracowany przez studio Hookstone Sentinel Returns jest kontynuacją gry Sentinel z 1986 roku.
Sentinel Returns jest kontynuacją gry Sentinel z 1986 roku. Mowa o grze logicznej, która powstała w studiu Hookstone, pod czujnym okiem autora oryginału, czyli Geoffa Crammonda. Tytuł trafił między innymi na platformę PS1 i PC, nakładem firmy Psygnosis.
Fabuła
W Sentinel Returns gracze wcielają się w świadomość, której zadaniem jest pokonanie tytułowego Sentinela – tajemniczej istoty o cechach abstrakcyjnej rzeźby i organicznego kolosa, która nieustannie skanuje otoczenie w poszukiwaniu znajdujących się pod nią obiektów, jakie mogłaby wchłonąć (dotyczy to również kontrolowanego przez nas bytu). Na szczęście my także dysponujemy takimi zdolnościami, co musimy wykorzystać na niekorzyść adwersarza, za wszelką cenę starając się go zaabsorbować i zająć jego miejsce.
Mechanika
W trakcie rozgrywki w wydanym na platformie PS1 i PC Sentinel Returns akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Zmagania toczą się w ponad sześciuset pięćdziesięciu lokacjach; z uwagi na fakt, że nie możemy swobodnie poruszać się po otoczeniu (a chcąc wykonać postawione przed nami zadanie, należy znaleźć się powyżej Sentinela), w toku rozgrywki musimy nieustannie pochłaniać znajdujące się pod nami obiekty (jak drzewa i kamienie). W ten sposób gromadzimy energię pozwalającą na wznoszenie wież, na których szczycie stawiamy roboty zwane Synthoidami, a następnie teleportujemy do nich naszą świadomość.
Sprawę komplikuje jednak fakt, że Sentinel nieustannie bada wzrokiem całą okolicę (o tym, w którą stronę spogląda w danym momencie, informuje nas wskaźnik znajdujący się w prawym górnym ekranu), a kiedy nas zauważy, mamy jedynie krótką chwilę na reakcję, nim zostaniemy przez niego wchłonięci. Dodatkowo z czasem na arenę wkraczają pomniejsi strażnicy korzystający z podobnych zdolności, którzy także stanowią dla nas śmiertelne niebezpieczeństwo.
Kwestie techniczne
Trójwymiarowa oprawa graficzna gry Sentinel Returns została utrzymana w mocno abstrakcyjnej stylistyce. Jako ciekawostkę należy dodać, że wersja na PlayStation 1 to jedna z niewielu produkcji wydanych na tę konsolę, które wykorzystują mysz PlayStation Mouse.
Ostatnia modyfikacja 31 stycznia 2018
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Sentinel Returns: Odpowiednia dla każdego wieku.